کاربردی شدن کف‌پوش‌های یکپارچه در صنایع دارویی و غذایی و اتاق‌های تمیز

به طور کلی هدف از استفاده از کف‌پوش‌ها، محافظت از کف، افزایش طول عمر آن و ایجاد یک فضای بهداشتی است. کف‌پوش‌های یکپارچه رزینی محصولاتی مایع و عمدتا دوجزئی هستند که بر انواع سطوح بتنی، سنگ و موزاییک قابل‌ نصب هستند.

این کف‌پوش‌ها به دلیل برخورداری از خواص منحصربه‌ فرد در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته‌اند. مایع بودن این کف‌پوش‌ها سبب می‌شود تا پس از نصب در محل مورد نظر سطحی یکپارچه و فاقد درز ایجاد کنند که آب‌بند و غیر جاذب است.

همچنین، استحکام فشاری بسیار بالاتر نسبت به بتن و مقاومت شیمیایی مناسب آنها از مزایای دیگر این محصولات است که استفاده از این محصول را در صنعت توجیه می‌کند.

رستم زاده مجری طرح در رابطه با کف پوشش‌های نانویی تولید شده در این شرکت دانش بنیان، گفت: مقاومت به سایش بالاتر به معنای حداقل جدایش ذرات از سطح کف‌پوش در اثر ترافیک رفت و آمدی بر سطح آن است. یکی از معیارهای طبقه‌بندی اتاق‌های تمیز غلظت ذرات معلق در هواست بنابراین استفاده از کف‌پوشی که حداقل جدایش ذرات از سطح را داشته باشند به ارتقاء استانداردهای دارویی، غذایی و فضاهای بهداشتی کمک خواهد کرد.

وی افزایش عمر و دوام کف‌پوش را از دیگر مزایای این محصول نام برد و یادآور شد: بهبود مقاومت سایشی به معنای کاهش هزینه‌های تعمیرات و نگهداری خصوصا در بخش صنعت است به عبارت دیگر استفاده از این محصولات در سازه نه به‌ عنوان صرف هزینه اضافی، بلکه به‌ عنوان سرمایه‌گذاری در راستای محافظت از سازه خواهد بود.

رستم زاده با تاکید بر اینکه در مطالعات خود با بهره‌گیری از فناوری نانو موفق به بهبود کیفیت کف‌پوش‌های مایع پایه اپوکسی شدیم، ادامه داد: از مهمترین ویژگی‌های این محصولات، یکپارچگی سطح، غیرجاذب بودن و آب‌بندی این کف‌پوش‌ها است که خود از معیارهای کف‌پوش‌های مورد تائید در صنایع دارویی (مطابق با اصول GMP)، صنایع غذایی (استانداردهای HACCP) و همچنین دستورالعمل وزارت بهداشت در تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است.

مجری طرح با تاکید بر اینکه مقاومت سایشی این کف‌پوش با بهره‌گیری از فناوری نانو تقویت شده است، ادامه داد: مقاومت به سایش کف‌پوش نه ‌تنها معیاری از عمر مفید و دوام کف‌پوش است، بلکه بر کیفیت هوای داخلی فضاهای بهداشتی نیز مؤثر است.

به گفته وی از این کف‌پوش‌های نانویی در مراکز و شرکت‌های بسیاری به بهره برداری رسیده است که مهمترین آنها صنایع تولید دارو از قبیل تولید داروسازی تولیدارو و داروسازی دکتر عبیدی و بیمارستان‌های شهدای کرمانشاه، دکتر غرضی ملایر و بیمارستان سلمان فارسی بوشهر و همچنین در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز، گروه صنعتی کرمان موتور و شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی مینو است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این کف‌پوش‌ها دارای گواهی عدم سمیت و تحریک پوستی از دانشگاه شهید بهشتی هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا