ستاد علوم شناختی از مراکز تحقیقاتی فعال در این حوزه حمایت می کند

به گزار سیناپرس،دکتر کمال خرازی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات اعصاب کودکان بیمارستان مفید در گفت و گو با ایرنا با بیان این که این مرکز پژوهشگران بسیار خوبی را نربیت کرده است و از جمله مراکز فعال تحقیقاتی به شمار می رود، اظهار کرد: در حال حاضر درصد بسیاری از کودکان دچار مشکلات مغری و اعصاب برای معالجه به این مرکز مراجعه می کنند.
وی با بیان این که این قبیل مراکز به امکانات بیشتری برای توسعه کاری خود نیازمندند، تصریح کرد: ستاد علوم شناختی در بخش مشکلات شناختی کودکان موظف به کمک به این مراکز است.
دکتر خرازی با اشاره به گفتگوهای امروز خود با مسئولان مرکز تحقیقات اعصاب کودکان بیمارستان مفید، از حمایت ستاد علوم شناختی از این مرکز به منظور ارائه خدمات بیشتر به کودکان در حوزه اختلالات تکامل، تشخیص و معالجه در قالب یک بسته حمایتی خبر داد.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در توضیح بیشتر در خصوص این بسته حمابتی تصریح کرد: اعزام دانشجو و کمک رسانی به منظور تهیه تجهیزات آزمایشگاهی و تهیه گایدلاین ها یا پروتکل های تشخیص و درمان در حوزهای شناختی از جمله حمایت های این ستاد از این مرکز خواهد بود. 
وی با تاکید بر این که در واقع یک وظیفه ستاد علوم شناختی حمایت از مراکز تحقیقاتی در حوزه های بسیار وسیع در مسائل مختلف اختلالات تکاملی کودکان از جمله ام اس و اوتیسم است، گفت: ما تلاش می کنیم ضمن شناسایی مراکز نیازمند حمایت، به نسبت پتانسیلی که از آن برخوردارند، به توسعه آنها کمک کنیم. 
وی در ادامه با بیان این که، اگر اختلالات کودکان درست و به موقع شناسایی شوند، بسیار سریع تر قابل درمان خواهد بود، از خیرین خواست به دلیل محدودیت های مالی دولت در جمایت از مراکز تحقیقاتی و بیمارستانی پیشقدم شده و این مراکز را به منظور ارتقای رشد علمی در سطح کشورهای پیشرفته یاری کنند. 
مرکز تحقیقات اعصاب کودکان بیمارستان مفید سال 2006 تاسیس شد و گسترش تحقیقات چندمنظوره در درمان بیماری‌های اعصاب کودکان، تدوین راهنماها و پروتکل‌های درمانی و تشخیص بیماری‌های اعصاب کودکان، طراحی سامانه مشاوره ژنتیک و همچنین گسترش تحقیقات کمی و کیفی در این حوزه از جمله اهداف این مرکز است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا