تحقق اقتصاد مقاومتی با ایجاد کارگاههای مهارت محور در دانشگاهها

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، ذوالفقار یزدان مهر، مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سه شنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان گناباد افزود: افزایش کیفیت آموزش عالی و توجه خاص به دغدغه رهبر معظم انقلاب برای آموزش دانشجویان و تکنسین های مهارت محور از جمله رویکردهای دولت تدبیر و امید برای کاهش معضل اشتغال جوانان بعد از فراغت از تحصیل است.

وی ادامه داد: برای رفع معضل کمبود فضای خوابگاهی 200 خوابگاه توسط صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم در سالجاری در کشور در حال احداث است که یکی از این خوابگاهها با ظرفیت 350 نفر در گناباد ساخته خواهد شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری علوم بیان کرد: سال گذشته هفت هزار میلیارد ریال توسط این صندوق در قالب تسهیلات به دانشجویان پرداخت شده و یک هزار و 100 میلیارد ریال نیز برای توسعه فضاهای زیرساختی به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور تخصیص یافت.

یزدان مهر یادآور شد: با مشارکت خیران و نهادهای عمومی و انقلابی از جمله بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و بنیادهای علمی و 15 خرداد، 2 هزار و 200 میلیارد ریال برای حمایت از دانشجویان در قالب تسهیلات و فضای زیرساختی و خوابگاهی در سال گذشته هزینه شد.

وی عنوان کرد: در سالجاری 28 خوابگاه با مشارکت بنیاد 15 خرداد در سطح کشور احداث خواهد شد. خدمات به دانشجویان بعد از انقلاب متناسب با رشد کمی دانشگاهها افزایش نیافته است.

یزدان مهر تصریح کرد: مجتمع آموزش عالی گناباد بدون توجه امکانات زیرساختی مناسب در سال 1382 راه اندازی شد که در نتیجه آن شاهد برخی مشکلات از جمله حضور 600 دانشجوی دختر این دانشگاه در خوابگاههای اجاره ای هستیم.

وی خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید افزایش کیفیت خدمات به دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی را متناسب با رشد کمی تعداد فضاهای دانشگاهی مورد توجه قرار داده است.

چهار میلیون و 300 هزار دانشجو در بیش از دو هزار و 800 واحد دانشگاهی در سطح کشور شاغل به تحصیل هستند. 12 هزار دانشجو در 12 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در گناباد به تحصیل اشتغال دارند.

شهرستان گناباد در فاصله 287 کیلومتری مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا