ورود موسسه رازی برای شناسایی و مبارزه با عوامل نوظهور بیماری‌های طیور

به گزارش سیناپرس به نقل از موسسه رازی، دکتر حسین گودرزی، مدیر تحقیق و تشخیص بیماری‌های طیور موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با اشاره به اینکه مدیریت تحقیقات طیور در این موسسه، تنها در حوزه فعالیت‌های سازمان دامپزشکی فعال است، اظهار کرد: اتصال به صنعت طیور به شکل مستقیم یکی از اقداماتی بود که لازم به اجرای آن بودیم و در این راستا با شرکتی خصوصی وارد عقد قرارداد و امضای تفاهم‌نامه شدیم.

وی افزود: بر این اساس پاسخگوی نیازهای واقعی این شرکت که به شکل رسمی اعلام شده، هستیم و در حال حاضر 2  قرارداد منعقد کردیم که انتظار می‌رود تا پایان سال حداقل شاهد 6 قرارداد در این زمینه باشیم.

مدیر تحقیق و تشخیص بیماری‌های طیور موسسه رازی با بیان اینکه این اقدامات به سبب شناخت نیاز صنعت طیور به شکل ملموس و مستقیم انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: این امر علاوه بر افزایش درآمدزایی برای موسسه رازی با استفاده از تحقیقات، پاسخگوی نیاز صنعت طیور کشور نیز خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه موسسه رازی به شکل جدی در خصوص شناسایی و مبارزه با عوامل نوظهور بیماری‌های طیور وارد شده، گفت: این موضوع در حوزه باکتریایی ملموس‌تر بوده و موسسه رازی در 15 سال گذشته موفق به گزارش 3 عامل شد که برای نخستین بار در کشور انجام شده است.

دکتر گودرزی از گزارش باکتری اورنیتو باکتریوم راینو تراکئیال توسط دکتر منصور بنانی از اعضای هیات علمی موسسه رازی خبر داد و تصریح کرد: دکتر بنانی مطالعات بسیار گسترده‌ای در این خصوص انجام داده و به عنوان مرجع اغلب مقالات این حوزه در کشور مطرح است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا