فیس بوک با هوش مصنوعی و انسان به جنگ تروریسم می رود

درحالی که سیاستمداران عالی رتبه بسیاری از کشورها از اداره کنندگان شبکه ها و رسانه های اجتماعی خواسته اند اقدامات جدی تری در زمینه مقابله با محتوای افراط گرایی انجام دهند حالا خبر می رسد فیس بوک بر آن شده تا از تلفیق هوش مصنوعی و زبده ترین کارشناسان برای غلبه بر این چالش استفاده کند.

بدین منظور تیمی متشکل از 150 کارشناس همکاری بی سابقه ای با سطح بالایی از هوش مصنوعی آغاز کرده اند تا از این پس فیس بوک نه محیطی دلپذیر برای تروریستها بلکه مکانی ناسازگار برای آنها باشد.

مارک زاکربرگ، بنیانگذار و مدیرعامل فیس بوک اعلام کرده که در چشم اندازی که برای آینده این شبکه اجتماعی ترسیم کرده تلاش می کند با مواردی نظیر محتوای خشونت آمیز، کودک آزاری، اخبار جعلی و افراط گرایی مقابله کند و برای این منظور از هوش مصنوعی استفاده می کند.

به گفته وی، در این مسیر از الگوریتمهای قدرتمندی استفاده می شود که محتوای مجرمانه و خشونت آمیز را به نوعی «بو کشیده» و به کارشناسان فیس بوک جهت حذف آنها کمک می کند.

استفاده از سیستم پیشرفته تشخیص تصویر برای شناسایی محتوایی که پیشتر حذف شده تا دیگر مجالی برای فعالیت در فیس بوک پیدا نکند و آنالیز متن با هدف درک زبان مرتبط با تروریسم از جمله چشم اندازهایی است که فیس بوک در تلاش جدید خود قصد تحقق بخشیدن آنها را دارد.

همچنین از هوش مصنوعی برای کنترل تعداد دفعاتی که کاربران مشکل ساز برای ایجاد اکانتهای جدید اقدام می کنند استفاده می شود تا در آینده فرآیند بسته شدن اکانت آنها سریعتر انجام شود.

مترجم : مهدی پیرگزی

منبع : technologyreview

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا