قرارداد همکاری های جدید فضایی با ۷ دانشگاه امضا شد

سعید شاخصی گفت: با دانشگاههای خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه شیراز ، دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه اصفهان، دانشکده علوم وفنون نوین دانشگاه تهران، دانشگاه تبریز و دانشگاه علامه طباطبایی قرارداد همکاری در حوزه فضایی امضا شده است.

معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی ایران درباره همکاری با این دانشگاهها ادامه داد: با پتانسیل خوبی که در حوزه فضایی در دانشگاههای فنی مهندسی کشور وجود دارد، حجم تعامل با دانشگاهها در سال جاری افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این قراردادها در راستای ماموریتهای پژوهشگاه فضایی هدفمندتر می شود، افزود: در همین زمینه تاکنون با ۷ دانشگاه فوق قرارداد همکاری امضا شده است و البته پیش از این نیز با دانشگاه صنعتی شریف و پردیس دانشکده فنی دانشگاه تهران قرارداد همکاری در این بخش، منعقد شده بود.

شاخصی با اشاره به اینکه از چند سال گذشته بحث مدیریت دانش در پژوهشگاه فضایی شکل گرفته و پژوهشگران ملزم هستند  مراحل مختلف پروژه ها را در قالب یک مستند تدوین کنند، ادامه داد: از سال ۹۲ تا ۹۵ بالغ بر ۳ هزار و ۴۸۴ مستند از پروژه های تحقیقاتی و فناوری تهیه شده که پیش بینی ما این است که برای سال ۹۶ هم حدود ۴۵۰ مستند در حوزه پروژه های فضایی تهیه شود.

 وی با بیان اینکه از ابتدای تاسیس پژوهشگاه فضایی ایران بیش از ۸۵۰ تولید علمی در قالب ارائه مقالات در کنفرانس ها ، چاپ در مجلات علمی و ثبت اختراع در این پژوهشگاه انجام شده است، از تایید یک مورد اختراع در سال جاری در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران خبر داد و گفت: تعدادی دیگر از اختراعات و محصولات پژوهشگاه فضایی ایران در حال دریافت تاییدیه از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا