نمایش‌ آکروباتیک جت جنگنده F-35 در نمایشگاه پاریس

به گزارش سیناپرس از  عصرخودرو به نقل از دیلی میل، این سامانه ساخت شرکت لاکهید مارتین است و سال گذشته مدت زمان کوتاهی در نمایشگاه هوایی فارن‌بورو در انگلستان به پرواز در آمد اما دیروز (دوشنبه) در نمایشگاه پاریس توانایی‌های کامل خود را برای نخستین بار به معرض نمایش گذاشت.

این سامانه علاوه بر ارائه نمایش‌های آکروباتیک و حرکات دورانی، قابلیت کندشدن سرعت خود را تا حالت خزیدن هم به نمایش گذاشت.

هشت کشور شرکای این پروژه به شمار می‌آیند که عبارت‌اند از انگلستان، ایتالیا، نروژ، دانمارک، هلند، کانادا  و ترکیه. همچنین گفته می‌شود کشورهای ژاپن و کره جنوبی هم این سامانه را خریده‌اند.

 آلمان، بلژیک و سنگاپور نیز خواستار کسب اطلاعاتی درباره این سیستم شده‌اند و این نخستین گام برای خرید احتمالی جت جنگنده F-35 توسط این کشورها خواهد  بود.

 

نمایشگاه هوایی پاریس بزرگ‌ترین رخداد نمایش صنایع هوایی دنیا به شمار می‌آید که در سال 1990 پایه‌گذاری شد. این نمایشگاه روز دوشنبه ( 29 خرداد) در حالی در پایتخت فرانسه آغاز به کار کرد که دو غول صنایع هوایی یعنی ایرباس اروپا و بوئینگ آمریکا، برای انعقاد قراردهای میلیادی رقابت سختی با یکدیگر دارند.

پس از یک دوره طلایی به دلیل افزایش تقاضای سفر و کاهش مصرف سوخت، این دو شرکت اخیرا با کاهش سفارش‌ روبرو بوده‌اند و نمایشگاه پاریس فرصت مناسبی برای عقد قراردادهای جدید است.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، برای افتتاح این نمایشگاه خود را با یک فروند هواپیمای ترابری نظامی ساخت شرکت ایرباس به فرودگاه پاری – لو بورژه در حومه شهر پاریس رساند.

 

جت جنگنده F-35

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا