اختصاص 3 میلیون دلار برای ارتقای امنیت سایبری

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، دانشگاه ایلی‌نوی آمریکا از 3 میلیون دلار اهدایی دولت برای بروزرسانی برنامه امنیت سایبری خود استفاده می‌کند.

به گفته مسئولین این دانشگاه، این بروزرسانی بزرگ از پاییز کلید می‌خورد.

این کمک موجب پیشبرد و بهبود شرایط دانشکده فناوری اطلاعات این دانشگاه خواهد شد، چرا که دانشگاه ایلی‌نوی با این پول می‌تواند تعداد صندلی‌ها برای رشته‌های مختلف این دانشکده را افزایش دهد، رشته‌های جدید ارائه کند و همچنین ساختمان‌های جدید برای این دانشکده احداث نماید.

برنامه امنیت سایبری دانشگاه ایلی‌نوی شامل نظارت بر برنامه درسی، تنظیم همه برنامه‌های تحقیقاتی شخصی و گروهی و تامین امنیت کمک‌های مالی است.

این برنامه همچنین وظیفه زنده نگه داشتن شهرت دانشگاه ایلی‌نوی به عنوان مرکزی نمونه برای آموزش دفاع سایبری را برعهده دارد.

از دیگر وظایف این برنامه می‌توان از سازماندهی اتفاقاتی نظیر رقابت و مسابقه دانشکده دفاع سایبری دانشگاه ایلی‌نوی با دیگر دانشگاه‌ها نام برد.

دانشگاه ایلی‌نوی اولین دانشگاهی است که اقدام به این کار نموده است و برای امنیت دفاعی، تهاجمی و ترکیبی از هر دو برنامه دارد.

فعالیت رو به افزایش هکرها اهمیت امنیت سایبری را نشان می‌دهد و مسئولین امر از نگرانی خود در این زمینه خبر داده‌اند.

سال گذشته 209 هزار صندلی برای رشته امنیت سایبری وجود داشته است که انتظار می‌رود میزان تقاضا برای سال 2018 با افزایش 53 درصدی روبه‌رو شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا