کسب رتبه برتر جشنواره محیط زیست توسط دانش آموخته دانشگاه آزاد

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، این پایان نامه را علیرضا پارسا دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی محیط زیست – منابع آب این واحد با عنوان «بررسی پارامترهای اکسیژن خواهی بیوشیمیایی (BOD)، اکسیژن محلول (DO)، نیتریت و نیترات رودخانه جاجرود و مدل سازی این پارامترها به کمک رگرسیون (Regression) و شبکه های عصبی مصنوعی (Artificial Neural Network)» به راهنمایی دکتر سیداحمد میرباقری و مشاوره دکتر سیده هدی رحمتی نوشته است.
پارسا در خصوص این پژوهش گفت: شبکه های عصبی مصنوعی نوعی مدل سازی ساده انگارانه از سیستم های عصبی واقعی و کاربرد فراوانی در حل مسائل مختلف در علوم دارند. حوزه کاربرد این شبکه ها آنچنان گسترده است که از کاربردهای طبقه بندی تا کاربردهایی نظیر درون یابی، تخمین و آشکارسازی را شامل می شود.
وی ادامه داد: این نوع مدل برای مدل سازی پارامترهای کیفی رودخانه جاجرود که آب شرب بیش از 30 درصد مردم شهر تهران را تامین می کند، برای بهبود کیفیت آب این رودخانه استفاده شد.
پارسا در خصوص فرایند این پژوهش گفت: در ابتدا اجرای اقدامات اولیه از جمله تعیین یک بازه زمانی نمونه برداری کیفی از آب رودخانه و تعیین طول مشخصی از رودخانه برای نمونه برداری و مطالعه ضروری بود که این اطلاعات و داده ها در چهار فصل از سال برای مدل سازی چهار پارامتر مورد نظر، گردآوری شد.
وی افزود: نتایج مدل سازی مورد تایید اساتید راهنما و مشاور، در قالب یک فیلم مستند در دانشکده محیط زیست واحد علوم و تحقیقات با حضور دکتر فرامرز معطر به عنوان داور این پایان نامه دفاع شد.
این پایان نامه به دلیل محتوای کاربردی و مقاله نوشته شده از روی آن با عنوان «مدل سازی اکسیژن خواهی بیوشیمیایی (BOD) رودخانه جاجرود به کمک شبکه های عصبی مصنوعی
(ANN)» در چهارمین کنفرانس و نمایشگاه محیط زیست به عنوان مقاله برتر برگزیده شدند.
چهارمین جشنواره برترین های محیط زیست که دانشگاه خوارزمی مجری برگزاری آن است، از آبان ماه سال گذشته روند پذیرش مقالات و پایان نامه ها را آغاز کرد.
کنفرانس و نمایشگاه جانبی این جشنواره هفته اول مردادماه سال جاری برگزار و در این کنفرانس از برترین ها تقدیر می شود.
دانشگاه های الزهرا، بین المللی امام خمینی (ره)، آزاد واحد رودهن و شهرداری همدان از جمله حامیان این رویداد زیست محیطی هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا