رونمائی بوئینگ از مدل جدید 737

شرکت هواپیماسازی مشهور و بین المللی بوئینگ روز دوشنبه از مدل جدید هواپیمای مسافربری خود که بر پایه مدل بوئینگ 737 ساخته شده و دارای طول بیشتری است رو نمائی کرد. این هواپیمای جدید با عنوان بوئینگ 737 Max 10 نامگذاری شده و هدف مدیران این شرکت هواپیماسازی از طراحی هواپیمای فوق الذکر، رقابت مستقیم با شرکت ایرباس و به طور خاص مدل هواپیمای ایرباس A321 است.

این هواپیمای جدید قادر به حمل 180 ال 230 مسافر بوده و با عنوان بوئینگ 737 Max 10 نامگذاری شده است.هدف مدیران این شرکت هواپیماسازی از طراحی هواپیمای فوق الذکر، رقابت مستقیم با شرکت ایرباس و به طور خاص مدل هواپیمای ایرباس A321 است.

این هواپیمای جدید قادر به حمل 180 ال 230 مسافر بوده و از این لحاظ نسبت به نمونه قبلی خود بوئینگ Max 9؛ موفق تر عمل می کند. این هواپیما دارای یک راهرو مرکزی بوده و از این لحاظ نیز تلاش شده است تا با نمونه مشابه و بسیار موفق ایرباس A321neo model رقابت کند زیرا در سال های گذشته شرکت ایرباس در زمینه ساخت این گروه از هواپیماها بسیار موفق تر عمل کرده و به ازای هر 5 هواپیمای فروخته شده توسط ایرباس، بوئینگ توانسته است تنها یک هواپیما بفروشد که این موضوع سبب شد تا مدیران و طراحان شرکت بوئینگ نسبت به تکمیل نمونه های پیشین و بهبود عملکرد آن ها اقدام کنند.

از این هواپیمای جدید بوئینگ به طور رسمی در نمایشگاه صنایع هوائی پاریس رو نمائی شده و شرکت بوئینگ همچنین خبر از استقبال خوب از محصول جدید خود داده و اعلام کرد که طی هفته آینده سفارش فروش 247 فروند از بوئینگ Max 10 را با ده شرکت مختلف در سراسر حهان به امضا خواهد رساند.

شرکت هواپیما سازی بوئینگ همچنین خبر داد که بخش خدمات هوائی شرکت جنرال الکتریک (GE Capital Aviation Services) سفارش خود مبنی بر 20 فروند بوئینگ Max 9 را لغو کرده و به جای آن 20 نمونه از هواپیمای جدید سفارش داده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه، سفارش های فوق الذکر تا تاریخ 2020 به مشتریان تحویل داده شده و وارد خطوط هوائی خواهند شد.

لازم به توضیح است که شرکت های هوائی در سال های اخیر نسبت به استفاده از هواپیماهای تک راهروئی بزرگ، استقبال بیشتری نشان داده اند. برای نمونه میزان رویکرد استفاده از این نوع هواپیماها تنها در بخش فروش شرکت ایرباس در سال 2016 به میزان 40 درصد بوده در حالی که این رقم در سال 2010 13 درصد از کل سفارش ها را شامل می شده است.

شرکت بوئینگ در مسیر رقابت با رقیب مشهور خود یعنی ایرباس اعلام کرد که هواپیماهای جدیدش قادر به انجام پرواز های بین قاره ای بوده و در حال حاضر به طور گسترده ای مورد استفاده شرکت های هوائی مختلف در ایالات متحده آمریکا قرار دارد.

منبع: upi

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا