آمارهای متناقض ترابرد پذیری

نخستین گزارش را ابتدا همراه اول منتشر کرد، اما ایرانسل به آن پاسخ داد. براساس این پاسخ، ایرانسل بیشترین استقبال را در این طرح داشته است. بر اساس آمار ارائه شده، تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۲۶ خردادماه ۱۳۹۶ تعداد درخواست‌های ترابرد به ایرانسل ۱۰۵ هزار و ۹۷۴ نفر بوده است. همچنین همکاری این اپراتور در اجرای صحیح این طرح 86.6 درصد بوده است.

بر اساس آمارهای ارائه شده و بر اساس سایت bpms.cra.ir/nazar-mnp که به نظر سنجی از مشترکان تلفن همراه و میزان رضایت‌مندیشان از طرح ترابرد مشغول است، 77.7 درصد از افراد عملکر ایرانسل را خوب ارزیابی کرده‌اند.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد، در صورت عملکرد بهتر و همکاری اپراتورها کل طرح ترابردپذیری با اقبال بیشتری مواجه خواهد شد.

اما این آمارها با آمارهای ارائه شده از سوی همراه اول در نتاقض است. بر اساس آمارهای ارائه شده توسط این اپراتور، حدود یک سال گذشته بیشتر از ۷۵ هزار و ۴۵۶ مشترک جدید از سایر اپراتورهای رقیب را به اپراتور خود جذب کرده است، اما این تنها بخشی از این اختلاف است.

براساس آمارهای ارایه شده از سوی همراه اول، تا ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ از طریق فرایند ترابردپذیری، ۱۸۶۱۱ مشترک بیشتر از ایرانسل و ۱۹۰۱ اپراتور بیشتر از رایتل در این فرایند به اپراتور همراه اول پیوسته‌اند.

همچنین در این گزارش، تعداد خروجی‌ها از ایرانسل به همراه اول ۱۰۷۹۸۴ مورد گزارش شده است.

همراه اول شاخص «میزان موفقیت در اجرای مناسب ترابردپذیری» اپراتور خود را 64 درصد اعلام کرده است. همچنین شاخص «رضایت‌مندی از کل فرایند ترابردپذیری» بر اساس نتایح نظر سنجی ذکر شده برای همراه اول 62 درصد بوده است. هرچند همراه اول در گزارش خود، تراز اپراتورش را 20523 ترابرد اعلام کرده است، اما همان‌طور که در گزارش آمد، این عدد اختلاف فاحشی با دیگر گزارش‌های منتشر شده دارد.

در واکنش به گزارش همراه اول، ایرانسل گفته اپراتور رقیب به برخی کاربران اجازه‌ی ترابرد از همراه اول به ایرانسل را نداده و علاوه بر این افراد ترابرد کرده به همراه اول رضایت کافی را ندارند. ایرانسل ادعا کرد که این آمارها با استناد به آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هستند؛ اما همراه اول این گزارش را حاشیه سازی و توجیه شکست خوانده است.

شاید بهتر باشد شرکت مجری طرح یک‌بار برای همیشه با اعلام اعداد درست به ادعاهای اپراتورها در میزان عملکرد آنها صحت داده یا آن‌ را رد کند. در گزارش قبلی هم عملکرد همراه اول بهتر از دو اپراتور دیگر گزارش شده بود و ایرانسل بعد از رایتل در رتبه سوم قرار داشت.

غزال غضنفری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا