«توسعه دانش‌بنیان» رویکرد کشور در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است

 بیست‌وسومین جلسه شورای عالی همفکری ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شد. این جلسه با هدف ارائه اقدامات، برنامه‌ها و اسناد راهبردی پژوهشگاه نیرو در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر برگزار شد که طی آن محمدصادق قاضی‌زاده، رییس پژوهشگاه نیرو به همراه همکاران خود در آن مجموعه دستاوردهای پژوهشگاه نیرو را در ابعاد مختلف این حوزه برای اعضای شورای ستاد معرفی کردند. 

از مهمترین این اقدامات می‌توان به انجام پروژه‌های متعدد پایلوت، تدوین اسناد راهبردی بخشی و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مختلف کاربردی اشاره کرد.

همچنین قاضی‌زاده بر لزوم نگاه جدی به حوزه توسعه فناوری نسبت به افزایش میزان نیروگاه نصب شده انرژی‌های تجدیدپذیر تاکید و تصریح کرد: برای دستیابی به جایگاه قابل قبول در این حیطه باید توسعه فناوری در اولویت حمایت‌های بودجه‌ای دولت قرار گیرد.

در پایان این نشست نیز سیروس وطنخواه مقدم، دبیر ستاد توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر معاونت علمی توسعه دانش‌بنیان را رویکرد کشور در انرژی‌های تجدیدپذیر دانست که سهم پیش‌بینی شده 1.8 درصد انرژی اولیه کشور معادل 20 هزار مگاوات برق و حرارت در سند توسعه ملی دانش‌بنیان انرژی‌های تجدیدپذیر خود مؤید این مطلب است.

وی از پژوهشگاه نیرو به عنوان یکی از بازیگران اصلی این حوزه دعوت به همکاری کرد تا ضمن هم‌افزایی در زمینه‌های مختلف شامل حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، مطالعات آینده پژوهی، فعال کردن آزمایشگاه‌های این مجموعه در شبکه ملی آزمایشگاهی بتوان زمینه‌های مشترک همکاری را در آینده ترسیم کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا