طراحی نرم‌افزار اعلام جرایم رانندگی در کشور

آرش فرتاش، مدیرعامل این شرکت در رابطه با مشخصات فنی طرح گفت: این نرم‌افزار جهت آگاهی مردم از میزان جرایم رانندگی و نیز پرداخت آسان با استفاده از ابزار تلفن همراه و دیگر بسترهای ارتباطی طراحی شده است تا منجر به گسترش فرهنگ استفاده از پرداخت الکترونیک و کاهش رفت‌وآمد و ازدحام‌های ماهیانه به دلیل پرداخت قبوض در بانک‌ها در اقلیم کردستان عراق شود.

وی افزود: متاسفانه مردم منطقه کردستان عراق به دلیل بی اعتمادی و ناامنی، تمایل و اشتیاق زیادی به نگهداری نقدینگی خود در بانک‌ها نداشته و آن را به روش‌های گوناگون در نزد خود نگه می‌دارند. از این رو این موضوع باعث شده که استفاده از کارت‌های بانکی در منطقه یاد شده رایج نباشد و در نتیجه پرداخت‌ها نیز از روش‌های سنتی انجام می‌پذیرد که این نرم‌افزار درصدد حل این مشکل و ایجاد اطمینان خاطر در پرداخت حداقل جرایم رانندگی آنها پیاده‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه نرم‌افزار اعلام جرایم رانندگی در سه حوزه سامانه گویا، سامانه پیامکی و سامانه طراحی وب‌سایت با حمایت صحا پیاده‌سازی شده و دارای یک بخش نرم‌افزاری و یک بخش سخت افزاری است، ادامه داد: بخش سخت‌افزاری نرم افزار با توجه به نحوه کاربرد می‌تواند به عنوان رابطی (Interface)  میان نرم‌افزار و خطوط تلفن عمل کرده و داخل کامپیوتر صنعتی نصب می‌شود. بدیهی است هر چه ترافیک خطوط تلفنی بیشتر باشد، اولاً به خطوط بیشتر و در نتیجه به بردهای بیشتری نیاز خواهد بود.

فرتاش با اشاره به اینکه اطلاعات در کل محصول نرم‌افزاری در دو قالب اصلی گویش (Voice) و متن (Text)  قابل دسترسی است، تصریح کرد: محصول نرم‌افزاری طراحی شده از پنج بخش عمده پست صوتی، اطلاع‌رسانی گویا، اپراتوری خودکار، پرسش وپاسخ، دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی و مراکز تماس تشکیل شده است.

وی در ادامه به توضیح پنج بخش نرم‌افزاری این طرح پرداخت و عنوان کرد: پست صوتی و مکتوب شامل صندوق‌های صوتی یا محفظه‌های صوتی هستند که به افراد مختلف در یک سازمان یا موسسه اختصاص داده می‌شوند. این صندوق‌ها همانند صندوق‌های پستی دارای نام (شماره اختصاصی) هستند و افراد به وسیله شماره‌گیر تلفن خود می‌توانند به آنها دسترسی پیدا کنند، ضمن اینکه برای صندوق‌ها می‌توان قابلیت‌ها و محدودیت‌های خاصی را در نظر گرفت. همچنین این صندوق‌ها علاوه بر قابلیت دریافت پیام‌های صوتی، قابلیت دریافت مکتوبات (Fax) را نیز دارا هستند.

فرتاش در ادامه به ویژگی اطلاع‌رسانی گویا و مکتوب این نرم‌افزار اشاره کرد و گفت: در این سیستم تمام اطلاعات لازم و مورد نیاز شهروندان یا به طور کلی مخاطبان سازمان، به صورت درخت اطلاعاتی در اختیار تماس‌گیرنده قرار می‌گیرد. در این قسمت می‌توان انواع اطلاعات را دسته‌بندی و سازماندهی کرد تا افراد بتوانند در یک تماس تلفنی ساده و به وسیله شماره‌گیر تلفن خود به اطلاعات مورد نیاز در زمینه جرایم رانندگی دست‌ پیدا کنند.

مدیرعامل شرکت طراح این نرم‌افزار تاکید کرد: ساختار سیستم اطلاع‌رسانی گویا کاملاً انعطاف پذیر بوده و در هر لحظه با توجه به نیازها و شرایط موجود، قابل تغییر توسط مدیریت سیستم از طریق تلفن و یا نرم‌افزار کاربردی گرافیکی است؛ ضمن اینکه اطلاعات شاخه‌ها و اجزای این درخت اطلاع‌رسانی می‌توانند به راحتی تغییر کرده و به‌روز شوند. همچنین این سیستم به صورت شبانه‌روز، دریافت اطلاعات خارج از ساعات اداری را به صورت ساده و بدون ترافیک تلفن میسر می‌کند.

فرتاش در ادامه به ویژگی‌های بخش اپراتوری خودکار، پرسش وپاسخ (Q&A) و ارتباط با بانک‌های اطلاعاتی (Access to DB) اشاره و اضافه کرد: در بخش اپراتوری خودکار، عمل اپراتوری به صورت خودکار توسط سیستم صوتی صورت خواهد گرفت. در این بخش، سیستم می‌تواند با انواع سوئیچ‌های داخلی و خارجی تلفیق شود و عمل انتقال مکالمه و نظارت بر آن را در دست گیرد. همچنین بخش پرسش وپاسخ (Q&A) در واقع تلفیقی از سیستم اطلاع‌رسانی گویا و پست صوتی است که به صورت قابلیت پرسش و پاسخ در خواهد آمد. در این بخش تماس گیرندگان پس از ارتباط با سیستم و مواجه شدن با گویش راهنما، سوالات خود را مطرح کرده و از طریق سیستم و به صورت اتوماتیک کدهای اختصاصی مربوط به هر سوال را دریافت کرده و می‌توانند پس از گذشت مدت زمان معین (که آن نیز توسط سیستم تعیین می‌شود) در تماس مجدد پاسخ خود را دریافت کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا