خودروی الکتریکی ارزان رقیب «تسلا» می شود

به گزارش سیناپرس از مهر و به نقل از سی ان بی سی، استارت آپ چینی CHJ Automotive آخرین خودروسازی است که وارد حوزه تولید خودروهای الکتریکی شده و قصد دارد با ارائه خودروهای ارزان با تسلا رقابت کند.  این شرکت هم اکنون مشغول ساخت دو وسیله نقلیه جدید است که یکی از آنها خودروی الکتریکی اولترا کامپکت و دیگری یک SUV هیبریدی است.

البته نام این خودروها اعلام نشده است اما شرکت قصد دارد درمارس ۲۰۱۸ میلادی آنها را به بازار عرضه کند. جالب آنکه حتی تصاویر رسمی خودرو نیز منتشر نشده است. به گفته یکی از مدیران CHJ Automotive خودروی الکتریکی طول و عرضی به ترتیب معادل ۲.۵ و یک متر دارد. همچنین نیروی محرکه آن توسط دو باتری قابل تغییر تامین می شود. سیستم اپراتور داخل خودرو گوگل نیز در آن فعال است.

این خودروهای الکتریکی چینی به ترتیب ۷ و ۸ هزار یورو قیمت گذاری شده اند. حال آنکه تسلا مدل ۳ قیمتی حدود ۳۰ هزار دلار دارد.

بازار هدف این خودروهای چینی، فقط داخل این کشور نیست و به بازار اروپا نیز عرضه می شود. البته مشتریان قادر به خرید آن نیستند در عوض شرکت قصد دارد خدمت خودروهای اشتراکی را به وسیله  اتومبیل های برقی در اروپا ارائه کند.

این در حالی است که خودروساز چینی باید با تولید کنندگان دیگر اتومبیل های برقی مانند فارادی فیوچر، نیو و حتی NEVS رقابت کند. علاوه بر آن تسلا نیز جزو رقبای آن به حساب می رود. حال آنکه تسلا در سال گذشته تعداد خودرو الکتریکی به ارزش یک میلیارد یورو را در سراسر جهان فروخت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا