تکمیل بیمارستان 500 تختخوابی انستیتو کانسر نیازمند توجه مسؤولین

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر کاظم زنده‌دل، معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: در تمام دنیا توجه ویژه‌ای به انستیتوهای ملی سرطان می‌شود و لازم است انستیتو کانسر ایران که قدیمی‌ترین و جامع‌ترین مرکز سرطان کشور است، بیش از پیش حمایت شود.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ملی، تکمیل بیمارستان 500 تختخوابی انستیتو کانسر ایران است که نیاز به حمایت همه جانبه مسؤولین، دولت، مجلس و خیرین دارد.

زنده‌دل تصریح کرد: در حال حاضر سالانه حدود 10 هزار نفر در انستیتو کانسر درمان می‌شوند که 40 درصد این بیماران از سایر استان‌ها مراجعه می‌کنند. ضروری است به این موسسه به عنوان یک موسسه ملی توجه ویژه‌ای صورت گیرد و قدم‌های لازم برای توسعه آن برداشته شود. 

وی با اشاره به ارتباطات بین‌المللی مرکز تحقیقات سرطان اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ها و طرح‌های متعددی با سازمان‌های بین‌المللی شامل سازمان بهداشت جهانی، اتحادیه کنترل سرطان، آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان و همچنین دانشگاه‌های معتبر دنیا داریم و به کشورهای همسایه در خصوص فعالیت‌های مرتبط با تحقیقات سرطان مشاوره می‌دهیم.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی تهران تداوم برگزاری کنگره بین‌المللی پیشگیری از سرطان را طی دو سال آینده مورد تاکید قرار داد و گفت: کتاب اطلس سرطان را بر اساس یک تفاهم‌نامه رسمی با اتحادیه کنترل بین‌المللی سرطان در ژنو منتشر کردیم که یکی از بزرگترین دستاوردهای ما بوده است؛ چراکه تمام مدیران، مردم، محققان و افراد می‌توانند اطلاعات خوبی را به زبان ساده از طریق مطالعه این کتاب کسب کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا