مه 2017 دومین ماه مه داغ در 138 سال گذشته شد

به گزارش سیناپرس از ایسنا و به نقل از بیزینس استاندارد، رکورد داغ‌ترین ماه‌ مه در طی دو سال متوالی به ماه مه  سال 2016 و سال 2017 تعلق گرفته است.

ماه مه گذشته 0.88 درجه سانتی‌گراد گرم‌تر از میانگین دمای ماههای مه در سال‌های 1951 تا 1980 بوده است.

در سال 2016، با توجه به داده‌های سازمان فضایی آمریکا «ناسا» و اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) از سوابق دمای جهانی سراسر کره زمین، ماه مه با ثبت دمای 15.67 سانتی‌گراد و 0.87 بیشتر از میانگین درجه حرارت قرن بیستم که 14.8 سانتی‌گراد بود رکورد داغ‌ترین ماه قرن بیستم نسبت به ماه‌های مه گذشته را به خود اختصاص داده است.

طبق گزارشات به دست آمده، ماه مه (2017)، که 0.05 درجه سلسیوس از ماه مه 2016 خنک‌تر بوده دومین ماه مه داغ در 138 سال اخیر شده است.

بررسی‌های ماهانه توسط موسسه مطالعات فضایی گودارد ناسا در نیویورک از داده‌های عمومی در دسترس از حدود 6.300 ایستگاه هواشناسی در سراسر جهان، ابزارهای اندازه گیری دمای سطح دریا و ایستگاه‌های تحقیقاتی قطب جنوب جمع آوری شده است.

اندازه گیری مدرن درجه حرارت جهانی از سال 1880 آغاز شد، چرا که روش‌های پیشین توانایی اندازه‌گیری درجه حرارت در سطح جهانی را نداشتند.

گفتنی است که داده‌های ماهانه اغلب با به دست آمدن اطلاعات جدید توسط دانشمندان ناسا به روز رسانی شده و تغییر می‌یابند و در نقشه‌های جهان منعکس می‌شوند.

داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد که ماه آوریل سال 2017 نیز از حیث دمای هوا دومین آوریل گرم تاریخ بوده است.

محققان معتقدند نمی‌توان با قطعیت در رابطه با دمای هوا در زمان مشابه در سال آینده نظر داد و ممکن است دمای هوا در آنها بالاتر و یا پایین‌تر باشد اما آنچه که با قطعیت می‌توان در رابطه با آن نظر داد این است که دمای هوای جهان به صورت مداوم و در مقیاس کلی در حال افزایش است و تغییر اقلیم مهم‌ترین دلیل این افزایش دماست.