سیا چگونه روتر شما را هک می کند؟

شما به عنوان یک کاربر رایانه در کنار سیستم خود نشسته و درحالی که از شکاف های امنیتی آن بی اطلاع هستید نمی دانید که ممکن است که هدف هکرها قرار گرفته باشید. در میان این هکرها سیا هم می تواند حضور داشته باشد.

سایت افشاگر ویکی لیکس به تازگی جزئیاتی را در این زمینه منتشر کرده که نشان می دهد آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا ابزار مخصوصی برای هک کردن روترها در اختیار دارد.

این اسناد به روشنی فاش می کند که سیا چگونه از ضعفهای موجود در روترهای رایج در بازار استفاده می کند. در این گزارش به روترهایی اشاره شده که توسط شرکت هایی نظیر D-Link و Linksys در سراسر جهان به فروش می رسد و این به معنای آن است که میلیونها کاربر در معرض هک شدن توسط سیا قرار دارند.

روشهایی که سیا برای هک کردن روترها استفاده می کند شامل هک رمز عبور تا بازنویسی میان افزار (firmware) سیستم با هدف سرک کشیدن به صورت از راه دور از جریان ترافیک داده ها در شبکه هدف می شود.

از اقدام اخیر ویکی لیکس به عنوان برملاسازی رازهای هکرهای سیا یاد شده است.

در بخشی از این اسناد آمده است: روترها دستگاه ورود ایده آلی برای هکرها از جمله آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا به شمار می آیند.

هاتیو هیکی از محققان امور امنیتی و بنیانگذار شرکت Hacker House که اسناد منتشر شده توسط ویکی لیکس را مورد ارزیابی قرار داده می گوید: هیچ علامتی وجود ندارد که نشان دهد روتر شما هک شده است و این درحالی است که مثل همیشه در فضای مجازی (اینترنت) سیر می کنید.

 

مترجم : مهدی پیرگزی

منبع : wired

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا