تاکید نماینده سازمان ملل بر اجرای سریع توافقنامه تغییر آب و هوایی پاریس

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، 'گری لوئیس' روز جمعه با انتشار فیلمی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: دمای سطح دریا در طول قرن 20 افزایش یافته و همچنان در حال افزایش است. در سه دهه گذشته از زمانی که مشاهدات قابل اعتماد در سال 1880 آغاز شد، مشاهده کردید که دمای سطح دریا بالاتر از هر زمان دیگری است.
وی افزود: افزایش دمای سطح دریا می تواند الگوهای گردش اقیانوس را که مواد غذایی را از عمق دریا به سطح آب می آورد کاهش دهد که این می تواند به نوبه خود تهدیدی حساس برای حیات اقیانوس و جوامعی که به ماهیگیری برای تامین غذا و شغل بستگی دارد باشد.
لوئیس همچنین تاکید کرد: از آنجا که اقیانوس ها به طور مداوم با اتمسفر در تعامل هستند، افزایش دمای سطح دریا همچنین می تواند مسیرهای طوفان را تغییر مکان دهد و خطرات ناشی از باران های سنگین و برف در برخی از مناطق و کمک به خشکسالی در دیگر مناطق را افزایش دهد.
وی افزود: اجرای سریع توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس برای کاهش اثرات گرمایش اقیانوس ها در سیاره ما ضروری است.
گفتنی است که دونالد ترامپ دو هفته پیش اعلام کرد که این کشور رسما فرایند خروج از توافق آب و هوایی پاریس را آغاز می کند.
ترامپ با این توجیه که عضویت در توافقنامه آب و هوایی به ضرر اقتصاد کشورش خواهد بود و قادر به دستیابی به اهداف این توافقنامه نیز نخواهد بود، خروج آمریکا را از این توافقنامه اعلام کرد و گفت: از همین امروز کشورش اجرای مفاد این توافقنامه را متوقف خواهد کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا