کمبود بودجه ناسا را از شکار سیارک منصرف کرد

به گزارش سیناپرس از مهر  به نقل از اسپیس، اگرچه پیشتر هم گمانه زنی هایی درباره توقف پروژه مطالعاتی شکار سیارک در ناسا مطرح شده بود اما اکنون آژانس فضانوردی آمریکا به دلیل آنچه که کمبود بودجه اختصاص یافته از سوی کنگره این کشور عنوان می شود، این ایده ماجراجویانه را کنار گذاشته است.

البته ناسا اعلام کرده که گرچه دیگر برنامه ای برای شکار سیارک تحت عنوان پروژه ARMندارد اما از فناوری های کلیدی آن برای سایر برنامه ها استفاده خواهد کرد.

مایکل گیتس مدیر برنامه ARM در ناسا اعلام کرد که این آژانس فضانوردی کمبود منابع مالی را به عنوان عامل اصلی لزوم صرفه نظر از این پروژه در نظر گرفته است.

چندی پیش بود که بودجه ۲۰۱۸ ناسا توسط کاخ سفید تصویب شد و در آن به لزوم متوقف شدن پروژه شکار سیارک اشاره شده بود.

مایکل گیتس در ادامه گفت: تمامی فعالیت هایی که در این زمینه انجام گرفته به سایر مأموریت ها منتقل شده و یا برای استفاده در آینده آرشیو می شود.

پیش از این قرار بود کاوشگر روباتیکی مخصوصی به سیارکی در اطراف زمین ارسال شود تا با استفاده از ابزار مخصوص چنگک مانند آن را در اختیار گرفته و به مدار ماه برساند تا در ادامه فضانوردانی که سوار بر کپسول فضایی اوریون راهی فضا می شوند خود را به سیارک رسانده و با اتصال به آن، اقدام به نمونه برداری کرده و آنها را به زمین منتقل کنند.

این پروژه در سال ۲۰۱۳ یعنی همان زمان که نخستین بار معرفی شد حمایت های مورد نظر را به دست آورد هر چند در همان مقطع هم درباره ضرورت آن و اینکه در مسیر تحقق اعزام انسان به مریخ کارایی داشته باشد تردیدهایی مطرح شده بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا