تعریف جدید ۳ میلیون دلاری از خودروی اسپرت

به گزارش سیناپرس ازمهر و به نقل از دیجیتال ترندز، پس از کسب موفقیتهای چشمگیر در ویرون، حالا بوگاتی از جایگزین این غول بازنشسته یعنی شیرون خبر می دهد. مهندسان بوگاتی با درس گرفتن از محدودیت های موجود در ویرون توانسته اند محصول جدیدشان را به عنوان تعریف نوینی از خودروهای اسپرت به دنیا معرفی کنند.

بوگاتی شیرون جدای از آنکه ساختار موتوری جدیدی دارد، از تایرها، ترمز، ساختار آیرودینامیک، فرمان و جعبه دنده دگرگون شده ای هم بهره می برد. البته این تحول با پوست اندازی در ساختار بدنه و جزئیات فضای داخلی همراه شده است.

هشت چراغ LED در کنار دریچه های غول پیکر ورود هوا مهمترین ویژگی ساختاری رخ جلویی خودرو به شمار می آیند.

برخلاف محصول قبلی بوگاتی یعنی ویرون که کمتر کارشناسی برای آن زیبایی قائل می شد و در عوض آن را یکی از پرخرج ترین خودروهای تاریخ به شمار می آوردند حالا شیرون خود را در قامت یکی از جذاب ترین خودروهای اسپرت دنیا معرفی می کند که البته بسیار گران قیمت است.

«ارقام» در شیرون گویای نوآوری های فنی چشمگیری هستند. موتور ۸ لیتری این خودرو در نوع خود غولی در دل غول اصلی (شیرون) به حساب می آید. موتور ۱۶ سیلندری W شکل آن از نوع چهار دوقلوی توربوشارژ است که توان کلی ۱۵۰۰ اسب بخاری ایجاد می کند. این توان خیره کننده غول جدید بوگاتی را از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن هم تنها در عرض ۲.۳ ثانیه می رساند.

حداکثر سرعت شیرون ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت است.محصول جدید بوگاتی با قیمتی درحدود ۳ میلیون دلار در ردیف گران قیمت ترین خودروهای تاریخ قرار گرفته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا