شیرکاکائو توسط گاوهای قهوه ای تولید می شود!

ممکن است پیش از این به صورت لطیفه شنیده باشید که شیرکاکائو توسط گاوهای قهوه ای تولید می شوند اما باید اذعان داشت که بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید؛ برخی از مردم آمریکا واقعا به این موضوع اعتقاد دارند.

نتایج مطالعات و نظرسنجی جدید انجام شده توسط مرکز نوآوری های صنعت لبنیات در آمریکا (the Innovation Center for U.S. Dairy)  نشان می دهد که دست کم 7 درصد از افراد بزرگسال این کشور اعتقاد دارند، شیرکاکائو که با مخلوط کردن شیر عادی و پودر کاکائو به دست می آید، توسط گاوهای قهوه ای رنگ تولید می شود.

نتایج مطالعات و نظرسنجی جدید انجام شده توسط مرکز نوآوری های صنعت لبنیات در آمریکا (the Innovation Center for U.S. Dairy)  نشان می دهد که دست کم 7 درصد از افراد بزرگسال این کشور اعتقاد دارند شیرکاکائو که با مخلوط کردن شیر عادی و پودر کاکائو به دست می آید، محصول تولید شده توسط گاوهای قهوه ای رنگ است؛ توسط گاوهای قهوه ای رنگ تولید می شود.

البته برخی پژوهشگران اعتقاد دارند ممکن است برخی از پاسخ دهندگان، با سوال مطرح شده به صورت شوخی برخورد کرده و پاسخ هایی طنز آمیز داده باشند

این نظرسنجی توسط گروه بازاریابی هوشمند ادلمن (market researching group Edelman Intelligence) انجام شده و طی آن از هزار نفر سوال شده است که شیرکاکائو چگونه تولید می شود؟

مک کومب، از گروه بازاریابی هوشمند ادلمن در این رابطه اعلام کرد: «این سوالات از مردم 50 ایالت مختلف پرسیده شده و میزان پاسخگوئی صحیح در هر منطقه متفاوت بوده و پاسخ مردم مناطق جنوبی کمی بهتر بوده و تعداد افرادی که به این سوال پاسخ صحیح داده اند، حدود ده درصد در این مناطق بیشتر بوده است.»

گفتنی است مسئولین این نظرسنجی در پاسخ به سوالی که از آن ها درباره نحوه انجام آن پرسیده بود؛ اعلام کردند نظر سنجی فوق به صورت آنلاین انجام شده است. که نتایج به دست آمده نشان می دهد مردم آمریکا اطلاعات دقیقی از نحوه تولید غذا و منشا مواد غذائی که مصرف می کنند ندارند. جالب توجه است که بر اساس نتایج یک تحقیق که در سال 1990 توسط سازمان کشاورزی آمریکا انجام شده بود، یک نفر از 5 آمریکائی نمی دانست که همبرگر از گوشت گاو تهیه می شود.  

خبرنگار هافینگتون پست در پایان گزارش خود ذکر می کند که امیدوار است مردم با اطلاع از این نظر سنجی نسبت به کسب اطلاعات بیشتر از منشا مواد غذائی خود اقدام کرده و دانش خود را در این زمینه افزایش دهند.

موضوعی که پایان گزارش فوق به آن اشاره شده، این سوال است که افراد پاسخ دهنده که شیرکاکائو را محصول گاوهای قهوه ای می دانند، نظرشان درباره شیرتوت فرنگی چیست؟

منبع: huffingtonpost

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا