هنر زمین

یان آرتوس برتراند در سال 1991 میلادی برای نخستین بار به تاسیس آژانس عکاسی تصاویر نمایشی زمین از نمای بالا پرداخت. در واقع در ابتدا این ایده به عنوان یک پروژه زیست محیطی در حمایت از محیط زیست انجام شد. در این سبک عکاسی، دید انسان متفاوت بوده و می توان گفت در آن نمایی شگفت انگیز از محیط اطراف به نمایش گذاشته می شود.  

برتراند سبک جدیدی از عکاسی هوایی را ایجاد کرد که در آن عکاس با هواپیماهای مختلف به عکاسی از مناظر زمین می پردازد و به  نمایش تصاویری از زمین  و محیط زیست آن از نمای بالا  و متفاوت می پردازد. برتراند در طول یک دوره ده ساله به عکاسی این سبک جدید پرداخت و تصاویر خود را در کتابی با عنوان زمین از بالا به چاپ رساند که میلیون ها نسخه آن به فروش رسید.

برتراند سبک جدیدی از عکاسی هوایی را ایجاد کرد که در آن عکاس با هواپیماهای مختلف به عکاسی از مناظر زمین می پردازد و تصاویری از زمین و محیط زیست آن از نمای بالا و دید متفاوت را به نمایش می گذارد. او در طول یک دوره ده ساله به عکاسی این سبک جدید پرداخت و تصاویر خود را در کتابی با عنوان زمین از بالا به چاپ رساند که میلیون ها نسخه آن به فروش رسید.

در سال 1994 میلادی برتراند با حمایت سازمان ملل متحد، برای انتقال دیدگاه خود نسبت به محیط زیست پایدار برای انسان های دیگر، به عکاسی با موضوع های، زمین از بالا، نمایش حیوانات وحشی، اسب ها و 365 روز پرداخت. در حال حاضر این سبک عکاسی به عنوان سبکی خاص در نظر گرفته شده تا از طریق آن پیام های ویژه مرتبط با زمین و محیط زیست را به نمایش بگذارند.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: livescience

 

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا