آزمایش موفقیت آمیز کاووشگر اعماق اقیانوس

پژوهشگران و دانشمندان دانشکده الکترونیک و مهندسی کامپیوتر دانشگاه مایاگوئز University of Mayagüez's Electrical and Computer Engineering department در پورتوریکو موفق به طراحی و ساخت دستگاهی پیشرفته جهت بررسی اعماق دریاها و بستر اقیانوس ها شده اند . این دستگاه آزمایش های اولیه خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و نتایج به دست آمده در مطالعات نخستین ، رضایت بخش بوده است .

این دستگاه کاووشگر اکیانوس ( اقیانوس ) Okeanos Explorer نام داشته و با سرمایه گذاری و حمایت های اداره ملی اقیانوس شناسی و اتمسفر ایالات متحده آمریکا به بهره برداری رسیده است . پیش از این در خبرها عنوان شده بود ، تیمی از پژوهشگران و دانشمندان اداره ملی اقیانوس شناسی و اتمسفر ایالات متحده آمریکا  U.S. National Oceanic and Atmospheric Administration در کشور پورتوریکو در حال اجرای یک پروژه مطالعاتی و تحقیقاتی جدید هستند . هدف اصلی این تحقیقات ؛ بررسی مناطق بسیار عمیق در بستر دریاهای این منطقه بوده  و پژوهشگران قصد دارند با انجام این مطالعات ، مراکز و مناطق ایجاد کننده خطر در زمین لرزه و ارتعاشات سطح زمین را شناسائی کنند . به گفته سخنگوی مرکز ملی اداره هواشناسی و جو ایالات متحده آمریکا ؛ این پژوهش ها برای نخستین بار است که انجام می شود .

لازم به توضیح است که مجموعه جزایر پورتوریکو در شمال شرقی کارائیب قرار داشته و دارای حکومتی نیمه مستقل و زیر نظر ایالات متحده آمریکا اداره می شود . پورتوریکو در شرق کشور دومینیکن و  غرب جزایر ویرجین  واقع شده‌  و در نزدیکترین نقطه یک هزار و دویست  کیلومتر با خاک ایالات متحده امریکا فاصله دارد . این مجمع‌الجزایر شامل جزیره اصلی پورتوریکو و چندین جزیره کوچک دیگر است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا