رونمایی از واکسن جدید اورنیتوباکتریوم راینوتراکئیال طیور در سال جاری

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،علی شیرازی نژاد روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در کرج با اشاره به اینکه بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جلوگیری از واردات و توجه به تولیدات داخلی، موسسه رازی شعبه شیراز اقدامات شایان توجهی انجام داده، افزود: این واکسن درزمان حاضر در مقیاس آزمایشگاهی تهیه شده و با توجه به نتایج مثبت آن با همکاری موسسه رازی مرکز، در سال جاری به تولید صنعتی و انبوه می رسد. 
وی با تاکید بر بومی بودن دانش در موسسه رازی شیراز، گفت: تمام دانش موجود در این شعبه ناشی از خدمات، تلاش و تحقیقات پیوسته محققان و کارشناسان داخلی است و از هیچ کشوری در این زمینه کمک گرفته نشده است. 
وی با اشاره به بخش واکسن های ویروسی این موسسه، خاطرنشان کرد: با بررسی های انجام شده توسط سازمان دامپزشکی کشور، موسسه رازی شعبه شیراز قابلیت دریافت گواهینامه سازمان بهداشت جهانی را خواهد داشت که در آینده ای نزدیک در این زمینه حرکت خواهیم کرد. 
وی گفت : براین اساس برای صادرات واکسن در منطقه اقدام می کنیم . 
شیرازی نژاد ادامه داد: وجود نیروهای مجرب و متخصص و نیز دانش فنی بومی در شعبه شیراز موجب شده تا تمام محصولات به صورت کاملا مستقل و بدون نیاز به علم و فناوری خارجی به تولید برسند. 
وی افزود: با توجه به اینکه صنعت مرغداری و طیور در شیراز بسیار فعال است بر این اساس تولید واکسن های طیور در موسسه رازی، گام بسیار مثبتی برای جلوگیری از بیماری های آنفلوانزا و نیوکاسل طیور است. 
معاون تولید موسسه رازی شعبه شیراز با اشاره به فعالیت های تحقیقاتی این موسسه،اضافه کرد: تحقیقات در زمینه واکسن های در حال ساخت و واکسن های نوین به طور جدی درحال پیگیری است که نتایج تحقیقات انجام شده درافزایش سطح کیفی تولیدات بسیار موثر و مفید بوده است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا