پیشرفت پروژه پهپادی وینگ

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت، چند روز قبل پست جدیدی در مورد وینگ در حساب کاربری این پروژه در وب‌سایت مدیوم منتشر شد. در این پست اعلام شده که تست‌های مختلفی در سراسر کشور آمریکا توسط ناسا و FAA و سایر کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی پهپاد از جمله اینتل و دی‌جی‌آی انجام شده است. 

تیم وینگ در حال انجام تست‌هایی است که می‌تواند هم برای آلفابت و هم برای کمپانی‌های سازنده‌ی پهپاد سودآور باشد. نرم‌افزاری که وینگ در حال توسعه‌ی آن است می‌تواند انواع مختلفی از پهپادهای ساخت شرکت‌های مختلف را هنگام پرواز در آسمان به طور خودکار مدیریت کند.

پروژه‌ی وینگ که تحت نظر آلفابت و R&D فعالیت دارد نرم‌افزارهایی را برای مدیریت پهپادها ساخته است. موسس وینگ، جیمز بورگس در بخشی از توضیحات مربوط به پروژه‌ی مورد بحث از آن به عنوان سیستم هواپیمایی بدون نیاز به سرنشین یا به اختصار UAS یاد کرده است.

طی چند سال آینده وینگ و سایر کمپانی‌های مرتبط احتمالا هزاران UAS در آسمان‌ها خواهند داشت و بنابراین نیاز به سیستمی وجود دارد که علاوه بر مسیرهای اطراف هر پهپاد، مسیرهای سایر پهپادهای بی‌سرنشین، ساختمان‌ها، قطارها و الگوهای آب و هوایی و نیز رویدادهای ویژه را به صورت فعال تعیین کند.

بورگس در بخشی از توضیحات خود گفته که در این تست‌ها سه عدد پهپاد تحویل کالای پروژه وینگ توسط یک نفر هدایت شده‌اند. دو عدد از پهپادهای Aero اینتل نیز توسط شخص دیگری به پرواز درآمده‌اند و در نهایت یک پهپاد خودکار اینسپایر ساخت دی‌جی‌آی یک عملیات نجات و جستجو انجام داده است.

تا پیش از تست‌های جدید وینگ اپراتورها به صورت دستی هدایت پهپادها را بر عهده داشته‌اند و حالا پلتفرم جدید UTM نشان داده که امکان مدیریت خودکار مسیرهای پرواز برای انواع پهپادها را دارد و می‌تواند مسیرهای مورد نیاز برای هر پهپاد را در شرایط مختلف پاک‌سازی کند‌.

بورگس به این نکته هم اشاره کرده که نرم‌افزار وینگ از سرویس‌هایی مثل نقشه‌های گوگل، گوگل‌ارت و نمای خیابانی گوگل استفاده می‌کند‌.

پروژه‌ی وینگ‌ که از سال ۲۰۱۲ کار خود را آغاز کرده تا به این لحظه با مشکلات مختلفی از جمله از دست دادن مدیر اصلی این تیم و اخراج برخی کارمندان مواجه بوده است. 

منابع نزدیک به پروژه مورد بحث در گفتگو با وب‌سایت بیزینس‌ اینسایدر اعلام کرده‌اند که قرار است پهپاد ساخت لینک به یک محصول مصرفی عمومی مبدل شود، اما در عین حال این دستگاه مزیت قابل توجهی نسبت به پهپادهای رقیب حاضر در بازار از جمله آمازون و دی‌جی‌آی ندارد.

بازار ارسال کالا توسط پهپاد در حال حاضر فعلاً در مرحله تولد قرار دارد. علاوه بر چندین شرکتی که اکنون در  این حوزه‌ فعالیت دارند، رگولاتوری‌های مختلف نیز در حال تنظیم قوانینی برای امن نگه داشتن آسمان هستند. گارنتر پیش‌بینی کرده که بازار پهپادهای تحویل‌دهنده‌ی کالا تا سال ۲۰۲۰ در سطح بسیار ناچیزی باقی خواهد ماند و تا این بخش در واقع فقط یک درصد از سهم کل بازار پهپادها را در اختیار خواهد داشت.

بر اساس‌تست‌هایی که وینگ انجام داده این احتمال وجود دارد که ابتدا شاهد انتشار نوعی نرم‌افزار تجاری مدیریتی برای پهپادها باشیم تا بدین طریق پهپادهایی که امکان حمل کالا را دارند برای حضور موفق در بازار در دسترس باشند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا