نگاه دانشگاه صنعتی شریف به انجمن دانشگاه های فرانسوی زبان

 دکتر هرو سبورین، مدیر منطقه ای انجمن دانشگاه های فرانسوی زبان (Francophone University Association) و لوران کریکه، وابسته فرهنگی سفارت فرانسه ضمن حضور در دانشگاه صنعتی شریف و بازدید از این دانشگاه با دکتر محمود فتوحی، و دکتر محمد موقر، رئیس و مدیر امور بین الملل دانشگاه دیدار کردند.
در این دیدار، پس از معرفی کوتاه دانشگاه صنعتی شریف توسط دکتر فتوحی، دکتر سبورین انجمن دانشگاه های فرانسوی زبان را معرفی کرد. 
وی گفت: انجمن دانشگاه های فرانسوی زبان که در حال حاضر بیش از 850 دانشگاه مطرح بین المللی در آن عضویت دارند، به تسهیل روابط آکادمیک و فرهنگی دانشگاه های عضو می پردازد. 
سبورین افزود: برای عضویت در این انجمن علاوه بر ملاحظات حرفه ای، ارتباط با فرهنگ فرانسوی زبان لازم است. این ارتباط می تواند شامل وجود دانشکده زبان فرانسه، تعدادی درس ارائه شده به زبان فرانسه، پروژه های تحقیقاتی مشترک با دانشگاه های فرانسوی زبان یا وجود تعدادی اساتید فرانسوی یا فارغ التحصیل فرانسه باشد.
در این جلسه، دکتر فتوحی خاطرنشان کرد: بسیاری اساتید برجسته دانشگاه صنعتی شریف دانش آموخته دانشگاه های فرانسه هستند و زبان فرانسه نیز توسط مرکز زبان های شریف تدریس می شود. 
وی افزود: دانشگاه های فرانسه از دیرباز یکی از بهترین شرکای علمی شریف در قالب قراردادهای دوره مشترک و پروژه های مشترک بوده اند که از جمله آنها می توان به دانشگاه گرینوبل و دانشگاه نانسی و اکول پلی تکنیک اشاره کرد.
در پایان این جلسه مقرر شد دانشگاه صنعتی شریف برای عضویت در این انجمن بین المللی درخواست دهد تا از سال آینده به عضویت آن در آید. دانشگاه های عضو این انجمن قادر خواهند بود برای ارتباط با دیگر اعضا در قالب پروژه های مشترک، تبادل استاد و دانشجو و همایش های بین المللی تسهیلات و پشتیبانی دریافت کنند. 
دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه تبریز عضو این انجمن هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا