از هر 4 دانشجوی خارجی در جهان یک نفر چینی است

به گزارش سیناپرس از ایسنا و به نقل از یو.دبلیو نیوز، 25 درصد از کل دانشجویانی که خارج از زادگاهشان تحصیل می‌کنند را چینی‌ها تشکیل داده‌اند.

با بازگشت اکثر دانشجویان چینی، کشور چین با رشد نرخ 82 درصدی بازگشت به خانه دانشجویان در چهار سال گذشته مواجه شده است.

در جهان غرب نیز چینی‌ها دارای بیشترین تعداد دانشجو هستند. چین دارای بیشترین و بزرگترین منبع دانشجو در کشورهای انگلیسی زبان همچون انگلیس، آمریکا، استرالیا و کانادا است.

البته میزان رشد دانشجویان فرامرزی چینی از سال 2015 آهسته شده است و سالیانه 14 درصد رشد داشته است، در حالی که بین سال‌های 2000 تا 2015 میزان رشد سالیانه به طور میانگین 19 درصد بوده است.

آمریکا محبوب‌ترین مقصد برای دانشجویان چینی است. این کشور سال گذشته 330 هزار دانشجوی چینی را پذیرش کرد. پذیرش دانشجویان خارجی توسط آمریکا جدا از منافع علمی، منافع مالی بسیار زیادی برای این کشور در بر دارد.

هند با 166 هزار دانشجوی مقیم آمریکا در مقام دوم ایستاده است.

طی دهه اول قرن 21 هجوم دانشجویان چینی به انگلیس رشد زیادی پیدا کرد و انگلیس سود زیادی از حضور آنان در خاک کشورش برد.

در سال 2012 انگلیس 81 هزار دانشجوی چینی داشت که اکنون این رقم به 200 هزار نفر رسیده است.

همانطور که هر ساله تعداد دانشجویان فرامرزی چین رو به افزایش است، به همان نسبت میزان بازگشت آن‌ها به کشورشان نیز بیشتر شده است.

چین چند سال پیش یک برنامه تحت عنوان "یک عمل، یک راه" طراحی و پیاده‌سازی کرد که این روند افزایشی تعداد دانشجویان فرامرزی نیز از نکات تدوین شده در این برنامه توسعه است و با پشتیبانی این برنامه کشور چین در پی جذب دانشجویان خارجی از کشورهای دیگر است.

تامین بورسیه کافی، فراهم کردن موقعیت‌های شغلی و فراهم کردن بستر مناسب برای کارآفرینی در کنار دیگر انگیزه‌ها از عوامل مهم پیش‌بینی شده برای جذب دانشجویان خارجی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا