قدیمی ترین خودروهای روسیه

دنیای خودروهای قدیمی دارای طرفداران خاص خود است که نسبت به جمع آوری و مطالعه نمونه های اولیه خودرو در گوشه و کنار جهان علاقه مند هستند. خودروهایی کلاسیک و دیدنی که در طول تاریخ این صنعت با تغییرات و تحولات بسیار زیادی رو به رو شده و این موضوع نشان دهنده سرعت تغییر در فناوری های مرتبط با خودرو است.

در تاریخ هشتم ژوئن سال 1909 میلادی نخستین خودروی روسیه با ظرفیت دو نفر و قدرت 24 اسب بخار در کارخانه روسو – بالت (Russo-Balt)  ساخته شد.

یکی از کشورهایی که در صنعت خودروسازی دارای سبک بوده و در رده نخستین کشورهای خودروساز قرار می گیرد، روسیه است. خودروهای مختلفی که مشهورترین آن ها لادا هستند در سطح جهان شناخته شده و شهرت دارند. یکی از قدیمی ترین شرکت های خودرو ساز روسیه، روسو – بالت (Russo-Balt) نام دارد که عنوان نخستین کارخانه تولید خودرو در روسیه را یدک کشیده و در فاصله سال های 1909 تا 1923 میلادی اقدام به تولید خودرو می کرده است. کارخانه روسو – بالت با نام کامل  The Russo-Baltic Wagon Factory در سال 1874 میلادی در منطقه ریگا تاسیس شد که یکی از مهمترین مناطق صنعتی امپراتوری روسیه محسوب می شود.  

در تاریخ هشتم ژوئن سال 1909 میلادی نخستین خودروی روسیه با ظرفیت دو نفر و قدرت 24 اسب بخار در این کارخانه ساخته شد. در این گزارش تصویری شاهد برخی از قدیمی ترین نمونه های خودرو در روسیه هستید. کارخانه موسوم به Moscow Automotive Society (AMO) که بیشتر با عنوان زیل (ZIL) شهرت دارد در سال 1916 تاسیس شد از دیگر کارخانه های قدیمی و مشهور خودرو ساز در روسیه محسوب می شود. شرکت زیل ZIL برای رهبران شوروی به طور خاص انواع خودروهای زرهی و ویژه طراحی می کرد. انواع اتوبوس و خودروهای جنگی نیز در این شرکت ساخته می شدند.

در سال 1931 این کارخانه تحت بازسازی و نو سازی قرار گرفته و با به روز رسانی تجهیزات خود،تغییر عنوان داره و با نام Zavod Imeni Stalina (ZIS) به فعالیت خود ادامه داد. در سال 1932 میلادی و در پی تقاضای بسیار زیاد بازهارهای جهانی برای خودرو، شرکت گورکی یا Gorky Automobile Plant که با نام GAZ نیز شهرت داشت در اتحاد جماهیر شوروی تاسیس شد. کارخانه ولگا نیز دیگر کارخانه خودروساز مشهور شوروی سابق محسوب می شود که جایگزین شرکت GAZ شد.

 در این گزارش تصویری خودروهای مختلف ساخته شده توسط این شرکت ها معرفی شده وتوضیحات هر خودرو در ذیل تصویر آن به طور مجزا ارائه می شود.

منبع: tass

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا