کیسه هوای خودروهای خودران هم از راه می رسد

به گزارش سیناپرس از مهر و به نقل از وایرد، اگر چه سرنشینان این نوع خودروها قرار نیست رانندگی کنند، اما به هر حال احتمال برخورد آنها با موانع و تصادف این نوع خودروها هم وجود دارد و لذا قرار است کیسه های هوای در اتومبیل های بدون نیاز به راننده هم نصب شود.

با توجه به اینکه در خودروهای خودران خبری از پدال و فرمان نیست، چینش محیط داخلی آنها شباهت زیادی به یک اتاق خواهد داشت و همین امر باعث می شود شیوه درست افزودن کیسه هوا به آنها به چالشی جدی مبدل شود. بدیهی است که قرار دادن کیسه هوا در روی داشبورد در این خودروها کار اشتباهی است.

همین امر باعث شده تا محققان آلمانی روش منحصر به فردی برای طراحی کیسه هوای خودروهای خودکار ابداع کنند. آنها یک کیسه هوای بزرگ را برای صندلی هر یک از سرنشینان خودروهای خودران طراحی کرده اند که در صورت ترمز ناگهانی فعال می شود و از پرتاب شدن افراد یا برخورد سر آنها به یکدیگر یا بدنه خودرو جلوگیری می کند.

کیسه هوای یاد شده در درون صندلی هر فرد نصب می شود و حسگرهای تعبیه شده در کنار آن می توانند در عرض ۰.۰۳ ثانیه بعد از وقوع سانحه رانندگی این کیسه هوا را فعال کنند. شبکه ای از دریچه ها بدن فرد را جذب این کیسه هوا می کند و از پرتاب شدن سرنشین خودروی خودران جلوگیری می کند. البته هنوز تا تکمیل این کیسه هوا نیاز به گذشت مدت زمان قابل توجهی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا