آغاز فعالیت مدرسه رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر

به گزارش سیناپرس به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و با هدف ایجاد مرکزی تخصصی، کاربردی و جامع، این دانشگاه با همکاری فدراسیون جهانی رباتیک فیرا (Federation of International Robot-Soccer Association (FIRA)، مدرسه رباتیک امیرکبیر را تاسیس کرده است.

این مدرسه چرخه‏‌ای هدفمند برای آموزش نسل جوان کشور، با هدف ایجاد زمینه کارآفرینی و تولیدات دانش ‏بنیان در آینده کشور راه اندازی شده است.

شعار این مدرسه «رباتت را خودت بساز» دنبال ایجاد نگرشی جدید در آموزش رباتیک و هوش مصنوعی است تا با استفاده از مجرب‏‌ترین اساتید و به روزترین روش‌‏های آموزشی انگیزه و شور و نشاط را به نسل جوان کشور از سنین پایه منتقل کند.

این دوره‌ آموزشی متناسب با مقطع تحصیلی و علمی دانش‌آموزان به سه گروه دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم و در آینده به حوزه های تخصصی دانشجویی تقسیم می‌شود. دوره‌های آموزشی با هدف رشد خلاقیت، مهارت و دقت دانش‌آموزان طراحی شده که منجر به به افزایش روحیه کارآفرینی خواهد شد.

مدت زمان آموزشی هر ترم 25 ساعت و محل برگزاری کلاس‌ها در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تعیین شده است.

حوزه فعالیت اصلی مدرسه رباتیک امیرکبیر آموزش اصولی و کاربردی علوم رباتیک و هوش مصنوعی، استعدادیابی همچنین ترویج نگرش کارآفرینی در نسل جوان کشور در جهت افزایش ثروت ملی است. از این رو دانش آموزان در این دوره با موضوعاتی چون اصول اولیه الکترونیک و مکانیک، برنامه نویسی پردازنده‌های AVR، بردهای الکترونیکی، سیستم عامل لینوکس و مفاهیم اینترنت اشیا آشنا خواهند شد.

این دوره برای دانش آموزان متوسط اول و دوم از 10 تیر آغاز و تا پایان تابستان ادامه دارد. دوره های بعدی این مدرسه که به صورت یک برنامه جامع چهارساله تدوین شده، به صورت ترمیک و در هر یک از فصل های سال برگزار می گردد.

در پایان هر دوره تحصیلی به پذیرفته‏ شدگان در آزمون پایانی، مدرک پایان دوره از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و فدراسیون بین ‏المللی رباتیک فیرا اهدا خواهد شد. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی مدرسه؛ roboschool.aut.ac.ir مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا