هكرهاى روس ترامپ را به قدرت رساندند؟

انتخابات اخیر ایالات متحده آمریکا را که با پیروزی خفیف دانلد ترامپ همراه بود، می توان یکی از جنجالی ترین انتخابات های تاریخ این کشور محسوب کرد. در این انتخابات و از همان روزهای نخست، شائبه دخالت سایبری کشور روسیه و تغییر ترکیب آرا به نفع ترامپ وجود داشت و بحث های فراوانی در سطح ملی این کشور در این رابطه ایجاد شده و البته این موضوع با واکنش تند ترامپ و انکار آن مواجه شد. در طول این مدت اسنادی مبنی بر دخالت سایبری روسیه در انتخابات منتشر شده و تیمی ویژه در ایالات متحده آمریکا در حال بررسی موضوع است. به تازگی سند جدیدی از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا در این رابطه منتشر شده است که ظن دخالت سایبری روسیه در انتخابات را تقویت می کند.

سند جدید آژانس امنیت ملی آمریکا یا NSA متعلق به منطقه فیلادلفیا است که به تازگی منتشر شده و نشان دهنده تلاش های سازمان اطلاعات نظامی روسیه در هک سیستم های انتخابات ایالات متحده آمریکا بوده و شواهدی از حمله خارجی گسترده ای را در این انتخابات نشان می دهد.

اطلاعات یک سند متعلق به 14 اکتبر سال 2016 نشان دهنده نوشته شدن نام هیلاری کلینتون کاندیدای حزب دموکرات و  دانلد ترامپ کاندیدای جزب جمهوری خواه روی یک برگه متعلق به رای گیری ریاست جمهوری در ایالات متحده آمریکا است. این موضوع از آن نظر دارای اهمیت است که در تاریخ فوق هنوز انتخابات انجام نشده و برگه های آرا پر نشده بودند.

این سند آژانس امنیت ملی آمریکا یا NSA متعلق به منطقه فیلادلفیا که به تازگی منتشر شده است، نشان دهنده تلاش های سازمان اطلاعات نظامی روسیه در هک سیستم های انتخابات ایالات متحده آمریکا بوده و شواهدی از حمله خارجی گسترده ای را در این انتخابات نشان می دهد. البته مسئولان برگذاری انتخابات آمریکا ادعا می کنند که غیر متمرکز بودن این سیستم، بهترین دفاع در برابر حملات سایبری و هک شدن محسوب می شود اما شواهد جدیدی که بر پایه یک گزارش اطلاعاتی منتشر شده به دست آمده است، نشان می دهد که دشمنان خارجی برای نفوذ به این سیستم تلاش کرده اند.

در این سند محرمانه که به آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا نسبت داده می شود، شواهدی از یک حمله پیچیده و گسترده خارجی و تلاش سیستم های سازمان اطلاعات نظامی روسیه برای هک کردن سیستم انتخابات ایالات متحده آمریکا دیده می شود. البته در این سند مشخص نشده است که آیا واقعا از سوی هکرها دخالتی انجام شده و نتیجه انتخابات تغییر کرده است یا خیر؟

گزارش آژانس امنیت ملی آمریکا حاوی جزئیات بسیار مهم و قابل توجهی است که اطلاعات مهمی را به ارزیابی های قبلی اداره اطلاعات آمریکا اضافه می کند که بر مبنای آن مشخص می شود هکرهای روسیه در سیستم انتخاباتی امریکا نقش داشته اند. در این گزارش همچنین اعلام شده است که هکرها زمینه دخالت های بعدی را نیز در این سیستم خواهند داشت. سیستم انتخابات ایالات متحده شامل بیش از3 هزار حوزه های قضایی تحت نظارت ایالت های مختلف است.

منبع: phys.org

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا