اولین گواهی صادرات واکسن دامپزشکی ایران

دکتر محمد جواد مهربان‌پور گفت که با دریافت این گواهی از سوی سازمان بهداشت جهانی، اولین و تنها تولیدکننده‌ی واکسن دامپزشکی در کشور خواهیم بود که مجوز صادرات را به صورت رسمی به دست آورده است.

او نزدیک شدن به استانداردهای سازمان بهداشت جهانی را یکی از دستاوردهای مهم بخش تولید واکسن طیور در مؤسسه‌ی رازی شعبه‌ی شیراز عنوان کرد و توضیح داد که این شعبه تا کنون حدود 90 درصد از مراحل اخذ مجوز GMP  را پشت سر گذاشته است.

دکتر مهربان‌پور نسبت به کسب مجوز سازمان بهداشت جهانی در سال جاری ابراز امیدواری کرد و گفت که از این به بعد بخش تولید واکسن‌های ویروسی مؤسسه‌ی رازی شعبه‌ی شیراز، دروازه‌ی صادرات واکسن‌های دامپزشکی کشور خواهد بود چرا که علاوه بر ساختمان آن که بر اساس استانداردهای خاصی ساخته شده است، تجهیزات و امکانات مورد نیاز مثل آب WFI ، PW، دستگاه تزریق اتوماتیک و دستگاه برداشت اتوماتیک، از سوی GMP  در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

رئیس مؤسسه‌ی تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شیراز به تولید واکسن تک گانه‌ی نیوکاسل، واکسن تک گانه‌ی آنفلوانزا و نیز واکسن دوگانه‌ی نیوکاسل- آنفلوانزا در این شعبه اشاره کرد و گفت که هم‌اکنون سالانه،  100 میلیون دُز واکسن تک‌گانه‌ی نیوکاسل و آنفلوانزا در این بخش تولید می‌شود.

دکتر محمدجواد مهربان‌پور همچنین در راستای اعلام پروژه‌های آینده، از برنامه‌ی تولید حدود 50 میلیون دُز واکسن دوگانه‌ی نیوکاسل- آنفلوانزا در سال جاری در این شعبه خبر داد و گفت که این برنامه در دستور کار مؤسسه‌ی رازی شعبه‌ی شیراز قرار دارد.

غزال غضنفری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا