فستیوال بازار دارایی فکری «نوآوری‌های صنایع شیمیایی و پلیمر»

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،فستیوال بازار دارایی فکری «نوآوری‌های صنایع شیمیایی و پلیمر» به‌عنوان هشتمین فستیوال و با رویکرد بستری برای تجاری‌سازی فرصتی برای سرمایه‌گذاری برگزار می‌شود.

در این رویداد اعتباراتی به سرمایه‌گذاران و صنعتگران ارائه خواهد شد و تسهیلات تجاری به طرح‌ها و اختراعات اعطا می‌شود. همچنین برگزاری جلسات اختصاصی B2B از برنامه‌های برگزاری این فستیوال است.

فاصله میان فناوران و سرمایه‌گذاران همیشه یکی از مشکلات کشور در امر نوآوری بوده است. عدم اطلاع سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان از طرح‌ها و نوآوری‌های صنعت موجب کاهش نرخ نوآوری در صنایع مختلف شده است.

از طرف دیگر این مهم موجب شده است که تولیدکنندگان داخلی برای حل مسائل و نیازهای فناورانه خود صرفا به واحدهای تحقیق و توسعه داخل سازمان خود متکی باشند و یا جهت تأمین این نیازها به خارج از مرزهای کشور رجوع کنند.

از سوی دیگر بسیاری از طرح‌ها و نوآوری‌های جامعه متخصص و فناور داخلی به دلیل نبود ساختارهای مناسب اطلاعاتی و ارتباطی، امکان معرفی مؤثر طرح‌ها و پتنت‌های خود را به متقاضیان نداشته و از این رو در مسیر تجاری‌سازی با موانع بزرگی مواجه بوده‌اند.

در همین راستا و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری فن بازار ملی ایران و شرکت فرابورس ایران، فستیوال‌های تخصصی طرح‌ها و نوآوری‌ها در حوزه‌های صنعتی مختلف با حضور سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و صاحبان طرح‌ها برگزار می‌شود. 

هدف از برگزاری این فستیوال، معرفی طرح‌ها و نوآوری‌های حال حاضر کشور به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان و ایجاد نشست‌های تبادل فناوری به منظور مشارکت و سرمایه‌گذاری روی طرح‌ها از طریق بازار دارایی فکری است.

بازار دارایی فکری فرابورس ایران، ساختاری قانونی و مطمئن برای عرضه و فروش دارایی‌های فکری در کشور ماست. در این بازار، تبادل گواهینامه‌های ثبت اختراع، طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و غیره انجام می‌شود.

در این بازار، دارایی‌های فکری بعد از طی فرایندی مشتمل بر ارزیابی فنی، تهیه طرح تجاری، ارزش‌گذاری یا قیمت‌گذاری، بازاریابی و با تأیید کمیته عرضه بازار، آگهی شده و مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، مهلت ارسال اختراعات به هشتمین فستیوال بازار دارایی فکری، 30 خردادماه جاری است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا