ابداع اپلیکیشنی برای جلوگیری هک صوتی تلفن همراه

اپلیکیشنهای رایجی همچون سیری، وی چت و موارد دیگری از این دست که در تلفنهای همراه هوشمند میلیونها کاربر در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند این قابلیت را دارند که کاربران را در معرض تهدید امنیتی جدی یعنی هک کردن صدا قرار دهند.

هکرها می توانند تنها با چند دقیقه نمونه صدا، از صدای کاربر تقلید کرده و از این طریق تهدید امنیتی دیجیتالی گسترده ای را برای کاربران ایجاد کنند. یکی از پیامدهای این تهدیدها نفوذ به حسابهای بانکی است.

اکنون گروهی از محققان به سرپرستی دانشگاه بوفالو به فکر ارایه اپلیکیشنی افتاده اند که با نصب بر روی تلفنهای همراه هوشمند، دست هکرها را از این نوع حملات کوتاه می کند.

این فناوری جدید که جزئیات آن در سی و هفتمین کنفرانس بین المللی سیستمهای محاسباتی توزیعی در آتلانتای ارایه شد محصول اولیه ای به حساب می آید که با ضریب دقت بالایی مانع از بروز حملات هکری در تقیلد از صدای کاربران می شود.

محققان بر این باورند که هر جنبه ای از زندگی انسانها هم اکنون در تلفن همراهشان نهفته است و می توان گفت که این فناوری کاربردی یک کانون امنیتی محسوب می شود.

یکی از این محققان که در پروژه ابداع این اپلیکیشن حضور دارد می گوید: بهترین شیوه جهت حفاظت از تلفن همراه استفاده از روشهای امنیتی گوناگون است. به گفته وی، فناوری با سرعتی اعجاب آور به جلو حرکت می کند و ما مجبوریم به روشهای مختلفی فکر کنیم.

در این میان تشخیص صدا به یکی از ابزارهای رایج امنیتی تبدیل شده است زیرا در مقایسه با گذشته، ابزارهای متصل به اینترنت بیشتری به کار گرفته می شوند که در آنها نه از صفحه کلید بلکه از فرمانهای صوتی استفاده می شود.

مترجم : مهدی پیرگزی

منبع : phys.org

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا