ساخت دستگاهی برای تعیین عمق بیهوشی بیماران

به گزارش سیناپرس به نقل ازایسنا، هدف محققان از طراحی و ساخت «دستگاه مانیتورینگ هوشمند بیهوشی» جمع‌آوری اطلاعات حیاتی بیماران و انجام تحلیل‌ها و آنالیزهای مختلف بر روی بیماران بوده است.

در حال حاضر دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی در کنار هر تخت بیمار نصب شده و از طریق پورت خروجی با استانداردRS422‌ اطلاعات مورد نیاز را به دستگاه‌های جانبی ارسال می‌کند.

در این دستگاه نیز می‌توان با جمع‌آوری این اطلاعات و متمرکزسازی آنها در یک سیستم کامپیوتری و استفاده از نرم‌افزار برنامه‌نویسی و مانیتورینگ Lab view انواع آنالیزها مانند رسم نمودار سلامتی و غیره را در آن پیاده سازی کرد.

علاوه بر آن با استفاده از یک مدار مبدل که در اسلات PCI کامپیوتر شخصی نصب می‌شود، می‌توان اطلاعات با استانداردRS422‌ را به اطلاعاتی قابل خواندن توسط رایانه تبدیل کرد و در نرم‌افزار Lab View مورد استفاده قرار داد.

این دستگاه همچنین با توجه به شرایط بیمار مانند سن، جنس و سابقه بیماری که توسط اپراتور وارد نرم‌افزار می‌شود؛ قادر است حدود آلارم و محدوده نرمال را مشخص کند.

امکان آرشیو کردن داده‌ها به صورت نامحدود از دیگر قابلیت‌های این دستگاه است و می‌توان در هر زمان از آنها گزارش تهیه کرد. همچنین این سیستم قابلیت نمایش اطلاعات چندین تخت را تنها بر روی یک کامپیوتر دارد.

با توجه به شرایط بیمار و وضعیت کنونی وی نوع تشخیص و داروی مورد نیاز به صورت خودکار توسط سیستم پیشنهاد می‌شود.

سیستم عرضه شده قابلیت ارسال وضعیت بیمار یا وقوع هرگونه هشدار را از طریق ایمیل و سیستم پیام کوتاه تلفن‌های همراه دارد. ضمن‌آنکه قادر است نمودار سلامت عمق بیهوشی را نیز با توجه به شرایط بیمار رسم کند.

امکان اضافه کردن هر تحلیل دیگر بر روی اطلاعات دریافتی از بیمار به این سیستم پیش‌بینی شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا