30 درصد مواد غذایی ایران هدر می رود

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، معصومه ابتکار روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی قرآن در مصلای تهران افزود: این موضوع بسیار ناگوار برای جامعه اسلامی ما که باید قدردان مواهب الهی باشد، است.‌
وی به فرهنگ و سنت های دینی ما در مورد استفاده صحیح از غذا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مشاهده می کنیم که رتبه جهانی ما در اسراف غذا همپای کشورهای دیگر دنیاست.
ابتکار ادامه داد که ما باید قدردان مواهب الهی باشیم و بدانیم که آب،انرژی و مواد مغذی زیادی صرف شده تا گیاهی مانند گندم بروید تا ما بتوانیم غذای مناسب داشته باشیم و قرآن کریم هم تاکیدات فراوانی بر اسراف نکردن در استفاده ار مواهب الهی دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به ارتباط محیط زیست و آموزه های قرآنی اشاره کرد و گفت: آیات زیادی از قرآن کریم به خلقت، ابعاد مختلف طبیعت، تنوع، گیاهان و جانوران می پردازد.
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست بیان کرد: بخش زیادی از سنت های الهی که در قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته، قوانین حاکم بر طبیعت است.
وی اظهار کرد که انسان به عنوان خلیفه الله بداند که نحوه استفاده و بهره برداری از مواهب و منابع باید مسئولانه باشد و انسان باید مسئولیت پذیری در قبال عدم اسراف و تخریب داشته باشد.
ابتکار به برداشت بی رویه از مواهب الهی اشاره کرد و گفت: متاسفانه بشر در حال برداشت بی رویه از دریا، طبیعت، مراتع، رودخانه ها و کوه ها است و با برداشت بی رویه، طبیعت بشدت آسیب می بیند و تخریب می شود.
وی به بازگشت به آموزه های دینی اشاره کرد و گفت: آموزه های قرانی را باید به زندگی مردم برگردانیم تا از این طریق جلوی اسراف گرفته شود و زمینه استفاده صحیح مواهب الهی فراهم شود.

** روند روبه بهبود تالاب ها در دولت یازدهم
وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم نسبت به موضوع احیای تالاب ها برنامه ریزی های زیادی صورت گرفته است، گفت: خوشبختانه ما توانستیم نسبت به احیای تالاب ها روند رو به بهبودی داشته باشیم.
ابتکار ادامه داد: اقدامات خوبی برای احیای تالاب ها از جمله هورالعظیم، هامون و دریاچه ارومیه در این دولت انجام گرفته که این فعالیت ها همچنان ادامه دارد.
وی به وجود گرد و غبار و گرمای زیاد در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: وضعیت تالاب هامون در سیستان و بلوچستان وضعیت بهتر است و برنامه ها برای احیای آن ادامه دارد.
رییس سازمان محیط زیست به برخی از مشکلات زیست محیطی از جمله گرد و غبار اشاره کرد و گفت: برخی از مشکلات این حوزه، منطقه ای و جهانی هستند و طبعا ما باید برای رفع آنها برنامه های جامع داشته باشیم.
معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست عصر دوشنبه ( 15 خرداد) از تعدادی غرفه های بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن در مصلای تهران بازدید کرد.
بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» از هشتم تا بیست و ششم خردادماه از ساعت 17 تا 24 در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا