کسی به فکر طبیعت نیست

بشر همواره با فعالیت های خود در راستای نابودی زمین قدم برداشته و این موضوع به طور خاص پس از صنعتی شدن در چند سده اخیر نمود بیشتری داشته و فعالیت های بشر به طور جدی به محیط زیست، جانوران و منابع حیاتی کره زمین آسیب رسانده و این مساله به نوبه خود سبب نابودی بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری شده است.

امروزه وظیفه همه ما به عنوان انسان های کره زمین، کاهش حداکثری تاثیرات نامطلوب فعالیت های بشری در محیط زیست بوده و قطعا اگر همه ما در این مسیر تلاش کنیم، سیاره ای بهتر برای زندگی در اختیار خواهیم داشت. یکی از مهمترین حوزه هایی که در این مسیر ما را یاری می کنند، بحث بازیافت و استفاده دوباره از مواد دور ریز است که علاوه بر صرفه جوئی در مصرف منابع، موجب ایجاد شغل و آلودگی کمتر محیط زیست می شود.

به گفته کارشناسان، نکات کوچک اما مهمی وجود دارد که در صورت رعایت کردن از سوی ما می تواند تاثیراتی بسیار مهم در محیط زیست داشته باشد. مواردی از قبیل: عدم چاپ بی مورد مطالب روی کاغذ، کاهش مصرف آب در حمام، استفاده از کیسه های پارچه ای برای خرید، گرم نکردن بیش از حد خانه در زمستان، استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی، استفاده از دوچرخه، استفاده از صفحات خورشیدی برای تامین مصارف خانگی و …..

در این گزارش تصویری به بررسی تصاویری مرتبط با محیط زیست می پردازیم که می توانند شما را به فکر فرو برده و بخشی از واقعیت مصیبتی که بشر بر سر محیط زیست می آورد را در برابرتان به تصویر کشد.

منبع: bannersnack