فضاپیمای دراگون به ایستگاه فضایی بین‌المللی باز می‌گردد

به گزارش سیناپرس از ایرنا از پایگاه ناسا، این فضاپیما به عنوان بخشی از پروژه CRS-11 به منظور تامین ملزومات ایستگاه فضایی ماموریت جدید خود را آغاز کرد. این اولین بار است که یک فضاپیمای بدون سرنشین برای بار دوم به ایستگاه فضایی بین‌المللی باز می‌گردد. 
زمان‌بندی اولیه انجام این ماموریت برای اول ژوئن بود؛ اما به دلیل وضعیت نامناسب آب و هوا و رعد و برق به تعویق افتاد. 
در مرحله اول، راکت Falcon 9 تنها 18 ثانیه پس از پرتاب راکت، به حداکثر ظرفیت تحمل فشار مکانیکی خود رسید و بعد 2 دقیقه و 22 ثانیه موتورهای آن خاموش شد. سه ثانیه بعد، قسمت اول راکت از فضاپیما جدا شد. در مرحله دوم تنها موتور باقی مانده برای مدتی کمتر از 7 دقیقه روشن شد و 10 دقیقه و 20 ثانیه پس از پرتاب، فضاپیما از آن جدا شد. دو دقیقه بعد، پنل‌های خورشیدی فضاپیماباز شدند تا توان الکتریکی لازم برای حرکت آن را تامین کنند. 
در همین هنگام موتورهای بخش اول راکت Falcon 9 روشن شدند تا آن را در نقطه فرود واقع در ایستگاه نیروی هوایی Cape Canaveral به زمین بنشانند. 
در حال حاضر فضاپیمای دراگون در حال بررسی عملکرد سیستم‌های کنترل برای انجام مانورهایی به‌منظور فرود آمدن روی ایستگاه فضایی بین‌المللی در تاریخ 5 ژوئن است. قرار است این فضاپیما یک محموله 2721 کیلویی از تجهیزات و ملزومات را به ایستگاه فضایی بین‌المللی حمل کند. 
فضاپیمای دراگون پیش از این در ماه سپتامبر سال 2014 میلادی در ماموریت CRS-4 به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفته بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا