ایران نمونه های خون بند ناف کردستان عراق را جمع آوری می کند

به گزارش سیناپرس،دکتر مرتضی ضرابی در گفتگو با مهر اظهار داشت: اکنون نزدیک به ۷۵ هزار نمونه خون بند ناف در این بانک ذخیره سازی کرده ایم؛ همچنین تاکنون ۲۰ نمونه برای کودکان مبتلا به تالاسمی، سرطان، نقص ایمنی و حتی فلج مغزی پیوند داده شده است.

وی افزود: در حال حاضر نمونه های خون بند ناف در این بانک به صورت عمومی و خصوصی ذخیره سازی می شود؛ خانواده ای که درخواست این امر را دارد می تواند با تکمیل فرم هایی اقدام به ذخیره سازی نمونه های خون بند ناف در بانک خصوصی جهت استفاده همان فرد و خانواده اش کند.

مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان در ادامه خاطرنشان کرد: نمونه های خون بند ناف ذخیره شده ، برای پیوند به بیمارانی که دچار امراضی با  منشا خونی هستند کاربرد دارد که می توان از جمله آنها به در پیوند بیماران مبتلا به تالاسمی، انواع سرطان های خون، کم خونی مادرزادی و فلج مغزی نام برد.

ضرابی با بیان اینکه در حال حاضر نمونه های خون بند ناف را اربیل کردستان عراق در کشور ذخیره سازی می کنیم، اظهار داشت: این موضوع از زمانی اتفاق افتاده که دفترخون بند ناف در اقلیم کردستان عراق (اربیل)  راه اندازی شده است.

وی با تاکید براینکه این دفاتر می توانند در راستای ارائه خدمات به کشورهای همسایه باشد، خاطر نشان کرد:  این امکان برای کشورهای همسایه نیز فراهم شده است.

وی با اشاره به روند نگهداری نمونه های ذخیره شده کشورهای همسایه در کشور گفت:  خون بند ناف آنها را جمع آوری کرده و به داخل ایران منتقل می کنیم؛ ذخیره سازی را در کشور انجام می دهیم تا بتوانیم آنها را از این خدمت برخوردار کنیم.

ضرابی افزود: دانش ذخیره سلول های بنیادی در کشور ما کاملا بومی است و امکان ارائه خدمات و انتقال دانش فنی به کشورهای همسایه وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا