40درصد فاضلاب بیمارستانی تهران وارد شبکه آبهای سطحی و چاههای جذبی می شود

  علی محمد شاعری افزود: شهر تهران حدود150 بیمارستان دارد که هشت درصد از این تعداد فاقد سیستم تصفیه فاضلاب و حدود 34 درصد دارای تصفیه خانه با عملکرد ناقص است، همین امر موجب ورود فاضلابهای بیمارستانی به شبکه آبهای سطحی و چاههای جذبی می شود.

وی با بیان اینکه فاضلاب این بیمارستانها در جنوب شهر تهران وارد شبکه آب‏های سطحی شده و به طور مستقیم برای آبیاری زمین‏های کشاورزی مورد استفاده قرار می‏گیرد خاطرنشان کرد: فاضلاب های بیمارستانی جزء خطرناک ترین فاضلاب ها محسوب می شوند و اثر آلودگی آنها بیش از50 سال باقی می ماند.

شاعری افزود: به همین دلیل توجه به وضعیت تصفیه‏خانه بیمارستان‏ها در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران از اهمیت بالایی برخوردار است و می‏تواند از جمله شاخص‏های مهم وضعیت محیط زیست هر منطقه محسوب شود.

وی بالا بودن هزینه اجرای سیستم تصفیه خانه، نظارت نامناسب دستگاه‏های ذیربط، فقدان فضای کافی برای احداث تصفیه خانه در بعضی از بیمارستان‏ها و تخصیص ندادن اعتبار به بیمارستان‏های دولتی به منظور احداث تصفیه‏خانه را از جمله دلایل اجرایی نشدن سیستم تصفیه خانه در بیمارستانهای شهر تهران برشمرد.
رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه به راهکارهای ایجاد سیستم تصفیه خانه در بیمارستانها اشاره کرد و گفت: نظارت کامل و پایش مستمر توسط دستگاه‏های ذیربط با همکاری ذینفعان، تخصیص اعتبار لازم به بیمارستان‏های دولتی برای احداث سیستم تصفیه‏خانه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ملزم کردن بیمارستان ها برای ایجاد سیستم تصفیه فاضلاب و جلوگیری از فعالیت واحدهایی که ضوابط و مقررات را رعایت نمی کنند از جمله راهکارهای حل این مساله است.
شاعری خاطر نشان کرد: ستاد محیط زیست به طور مستمر در حال پایش شاخص های زیست محیطی است و این اطلاعات را در اختیار مناطق قرار می دهد تا شهرداران مناطق از وضعیت منطقه خود آگاه شوند و با همکاری سایر ارگانها درصدد رفع نواقص برآیند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا