رفع معضلات وب فارسی

این اجلاس توسط کانون توسعه‌دهندگان فضای مجازی برگزار خواهد شد. حمیدرضا همتی ریاست کانون توسعه‌دهندگان فضای مجازی در نشست خبری گفته است هدف از برگزاری این اجلاس گفته هدف دورهم جمع کردن این افراد دورهم برای بهتر کردن محتوا و وب فارسی است. او گفته است کسب و کارهای اینترنتی، فناوری های مالی (فین تک)، امنیت سایبری، طراحی و توسعه وب مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در این اجلاس مورد توجه قرار خواهند گرفت.

وی گفته است  در این اجلاس سخنرانی‌ها و پانل‌های تخصصی برای بررسی فعالیت‌های مرتبط در فضای مجازی با حضور و همکاری دولتمردان و فعالان بخش خصوصی برگزار می‌شود. همتی همچنین از علاقه‌مندی شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور در این عرصه خبرداده است و گفته؛ «امیدوارم با مشارکت شما فعالان عرصه فضای مجازی که الحق از بزرگترین و مهمترین افراد این جامعه هستید بتوانیم مسیر حرکت کشور به سوی تعالی فضای سایبری را تسریع بخشیم».

وجود تعداد زیاد صفحات تکراری و یا اسپم یکی از بزرگترین معضلات وب فارسی است و دی ماه گذشت مدیر اجرایی موتور جستجوگر پارسی جو گفته بود؛ در میان ۴ میلیارد صفحه فارسی شناسایی شده توسط جستجوگر پارسی‌جو، نزدیک به ۱ میلیارد آن، یعنی چیزی در حدود ۲۵ درصد، ارزشمند بوده و بقیه صفحات تکراری یا اسپم بوده‌ است که نشان از ضعف تولید محتوی در زبان فارسی دارد. این مسئله باعث شده است تا بسیاری از سایت‌هایی که تولید محتوا می‌کنند در جستجو‌ها زیرپوشش سایت‌های تکراری و یا اسپم قرار بگیرند و به این ترتیب محتوای بسیاری از این سایت‌ها به خوبی دیده نمی‌شود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و حضور در بزرگترین گردهمایی توسعه دهندگان فضای مجازی می‌بایست به وب‌سایت اجلاس به نشانی www.pwconf.ir مراجعه کنند و یا با شماره ۸۸۳۴۰۹۰۶ کانون توسعه دهندگان فضای مجازی تماس بگیرند.

 

غزال غضنفری

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا