گزارش تصویری از نمایشگاه کامپوتکس تایپه

بزرگترین نمایشگاه کامپیوتر قاره آسیا با عنوان کامپوتکس تایپه Computex Taipei با محوریت اینترنت اشیا و  حوزه های پیشرو در علوم کامپیوتری، روبات و هوش مصنوعی در تایوان آغاز به کار کرده است. در این نمایشگاه همچنین بخش ویژه ای به فناوری های جدید و اختراعات این حوزه اختصاص داده شده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه، بیش از یک هزار و ششصد کمپانی از سی کشور جهان در نمایشگاه سال جاری مشارکت دارند. والتر یه (Walter Yeh) مدیر شورای توسعه تجارت خارجی تایوان در این رابطه اعلام کرد: این نمایشگاه از روز سه شنبه سی ام ماه می برابر با نهم خرداد ماه آغاز به کار کرده و  پیش بینی می شود بالغ بر 50 هزار بازدیدکننده از 178 کشور مختلف از فناوری های ارائه شده در این نمایشگاه دیدن کنند.

این نمایشگاه از روز سه شنبه سی ام ماه می برابر با نهم خرداد ماه آغاز به کار کرده و بیش از یک هزار و ششصد کمپانی از سی کشور جهان در نمایشگاه سال جاری مشارکت دارند. پیش بینی می شود بالغ بر 50 هزار بازدیدکننده از 178 کشور مختلف از فناوری های ارائه شده در این نمایشگاه دیدن کنند.

گفتنی است نمایشگاه COMPUTEX TAIPEI از سال 1981 میلادی تا کنون به صورت سالانه برگزار شده و امروزه به عنوان یکی از نمایشگاه های مهم جهانی شناخته می شود. بر این اساس محورهای اصلی نمایشگاه فوق در سال 2017 شامل موارد زیر هستند: هوش مصنوعی و علوم روباتیک، برنامه نویسی کاربردی، نوآوری ها و استارت آپ ها، محورهای تجاری ، بازی های کامپیوتری و واقعیت مجازی.

انجمن کامپیوتر تایپه Taipei Computer Association(TCA) در طراحی و برنامه ریزی این نمایشگاه مشارکت داشته و نمایشگاه فوق تا تاریخ سوم ژوئن برابر با سیزدهم خرداد ماه به کار خود ادامه خواهد داد.

روز گذشته و در نخستین روز کاری نمایشگاه، کنفرانسی تخصصی با حضور بیش از 300 مشارکت کننده از سراسر جهان در این محل برگذار شد. در نمایشگاه سال جاری بازدیدکنندگان می توانند از 5 هزار و 10 غرفه مختلف دیدن کرده و با جدیدترین محصولات و فناوری های دنیای کامپیوتر آشنا شوند.

گفتنی است طی مدت زمان برگزاری 5 روزه این نمایشگاه، مسابقات مختلفی در حوزه بازی های کامپیوتری و سایر فعالیت های مشابه پیش بینی شده است که از آن میان میتوان به OC World Cup, COMPUTEX Modding Challenge – CyberMods و ZOTAC CUP MASTERS اشاره کرد.

منبع: computextaipei

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا