پرتاب ششمین ماهواره مخابراتی ترکیه

این ماهواره با وزن تقریبی 5000 کیلوگرم در مدار 50درجه شرقی قرار خواهد گرفت و خدمات اینترنت و رادیویی را ارائه خواهد داد.

به گفته انصار گل مدیر اجرایی ترکست، انتظار می‌رود تست نهایی این ماهواره تا اواسط ماه اوت انجام شود. ماهواره ترکست4B با وزنی در حدود 5000 کیلوگرم و پهنای باند 3400 مگاهرتز، 43 کانال ارتباطی را فراهم خواهد کرد. این ماهواره جنوب غربی آسیا، ترکیه، بخش‌هایی از آفریقا، اروپا، شرق میانه و آسیای مرکزی را تحت پوشش قرار خواهد داد. ماهواره ارتباطی ترکیه خدمات اطلاعاتی و اینترنتی را علاوه بر پخش برنامه‌های تلویزیونی، به شرکت‌ها وکاربران خانگی ارائه خواهد داد.

به گفته انصار گل، با پرتاب ماهواره ترکست4B، خدمات اینترنتی با هزینه پایین‌تری به کاربران ارائه خواهد شد. این ماهواره به طور مشترک توسط مهندسان ترکیه و ژاپن در شرکت میتسوبیشی الکتریک در کاماکورا زاپن تولید شده است. آخرین بار ترکیه ماهواره خود را در ماه فوریه سال 2014 به فضا پرتاب کرد. ماهواره مخابراتی ترکست4A از مرکز فضایی بایکونور در قزاقستان به فضا پرتاب شد. ساخت این ماهواره به دست متخصصان ترکیه‌ای انجام گرفته است. عمر این ماهواره بیش از 30 سال اعلام شده است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا