به روز رسانی قوانین کسب و کار مجازی در ایران

در راستای همین توافق مجتبی جعفری قائم‌مقام رئیس و معاون امنیت مرکز ملی فضای مجازی گفته است که اصلاح و شفاف سازی قوانین این حوزه الویت نخست ما است و  مرکز ملی فضای مجازی نیز در جهت رفع این موانع با ما همکاری خواهد کرد.

ناصر علی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور (سازمان نصر) نیز با تایید این گفته در باره قوانین و محدودیت‌های ایجاد شده توسط این قوانین ،گفت این قوانین  نامشخص و حدودکننده در برخیموارد چندین شرکت را به ورشکستگی کشانده است و ممکن است ادامه این رند باعث خروج سرمایه فعلان از این حوزه شود.

او گفته این مسئله تنها در سایه همکاری بخش خصوصی و دولت ممکن است تا با مهیا شدن فضای مناسب کسب وکار در این بخش رونق اقتصادی و تولید شغل در این بخش به جریان بیفتد.

سعادت گفته است که سازمان مطبوعش در گام نخست و برای رفع مشکلات فهرشتی از قوانین و دست و پا گیر و یا محدود کننده و نامشخص و دارای مشکل را آماده خواهد تا مرکز ملی فضای مجازی با سرعت بیشتری بتواند به رفع این مشکلات اقدام کند. توافق همکاری در پیگیری بازدید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی از سازمان نظام صنفی رایانه ای و تاکید بر بررسی موانع و مشکلات فعالیت در صنعت ICT کشور انجام شده است. براین اساس طرفین به توافق رسیدند در جهت رفع مشکلات و به طور مشخص قوانین دست و پا گیر و متناقض در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با یکدیگر مشارکت کنند.

در ایران هنوز قوانین جدید برای کسب‌وکار و رعایت ملزومات فضای مجازی به درستی شناخته نشده است. کمبود قوانین و تکیه بر قوانین کسب و کار سنتی در این حوزه باعث ایجاد بدفهمی و بعض مشکلاتی شده است که ار جمله آن‌ها می‌توان به موضوع مالکیت معنوی وحقوق مالکیت در فضای مجازی اشاره کرد.

غزال غضنفری

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا