نگاهی به زحل و قمرهای آن

یکی از بزرگترین پروژه های ناسا که با همکاری سازرمان فضائی اروپا به ماموریت اعزام شده است، فضاپیمای کاسینی است که قرار است در تاریخ 15 سپتامبر سال جاری میلادی به ماموریت خود خاتمه دهد.

این فضاپیما و کاوشگر در طول ماموریت خود تصاویر متعددی از زحل و قمرهای متعدد آن تهیه کرد که بر اساس آمارهای موجود، شامل بیش از 400 هزار تصویر می شود که برخی از آن ها کاملا تماشائی و خارق العاده هستند. کاوشگر فضائی کاسینی به همراه کاوشگر هویگنس ماموریت مطالعه زحل و قمرهای آن را بر عهده داشته و کاسینی در مدار این سیاره حرکت کرده و کاوشگر هویگنس روی تیتان یکی از قمرهای این سیاره فرود آمد.  اپراتورهای این دو فضاپیما را سازمان فضائی ناسا، آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا، آژانس فضائی اتحادیه اروپا و سازمان فضائی ایتالیا بر عهده دارند. در این گزارش برخی از تصاویر منتخب این کاوشگر از زحل و قمرهای آن به انتخاب وبسایت پاپیولار ساینس معرفی می شوند.

منبع: popsci.com