مین روبی ارزان با لاک پشتهای روباتیکی

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، به نقل از نشریه نیوساینتست، زمانی که صحبت از مین روبی به میان می آید حرکت کند یک مزیت محسوب می شود زیرا از این طریق می توان مینهای مخفی شده در زمین را با دقت بیشتری شناسایی کرد.

اکنون گروهی از محققان به این نتیجه رسیده اند که با ساخت مینهایی که مانند لاک پشتها حرکت آهسته ای دارند می توان از شر مینهای پنهان در زیر خاک خلاص شد.

در حال حاضر ارتشهای جهان از روباتهای مین یاب استفاده می کنند اما این تجهیزات ساختاری بزرگ داشته و با هزینه های گزافی هم تولید می شوند. از آن گذشته استقرار و به کارگیری آنها کار دشواری است. اما این مشکل در لاک پشتهای روباتیکی حل شده است.

این روباتها در حد و اندازه یک پهپاد کوچک هستند که با الگوبرداری از ساختار اوریگامی و با استفاده از مقوایی ضخیم ساخته شده اند. نکته مهم اینجاست که در دل این ساختار مقوایی، تراشه رایانه ای ارزان قیمت و موتورهای کوچکی کار گذاشته شده تا مین روبی به این وسیله هزینه زیادی نداشته باشد.

ساخت هر یک از این روباتها بین دو تا سه ساعت زمان می برد و قیمت نهایی آنها نیز تنها ۸۰ دلار است.

این نوآوری در دانشگاه دولتی آریزونا ارایه شده و به گفته محققان آن، از آنجاکه هزینه تمام شده و وقتی که صرف ساخت هر یک از این لاک پشتها می شود چندان زیاد نیست، از بین رفتن آنها در حین کشف مینها، عملیات مین روبی را متوقف نمی کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا