سهم 52 درصدی دانشگاه علوم پزشکی تهران از دانشمندان یک درصد برتر کشور

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، نتایج جدید رتبه‌بندی دانشمندان، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برتر دنیا مربوط به ماه May سال 2017 میلادی نظام رتبه‌بندی ESI یا همان Essential Science Indicators اعلام شد.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نتایج اخیر این نظام رتبه ‌بندی معتبر بین‌المللی، تعداد دانشمندان برتر علوم پزشکی کشور که در گروه یک درصد دانشمندان پُراستناد دنیا قرار گرفته ‌اند، به 42 نفر افزایش یافته است.

سهم دانشگاه علوم پزشکی تهران از این فهرست، شامل 22 دانشمند است که نماد حضور 52 درصد از کُل دانشمندان یک درصد پُراستناد علوم پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

در رتبه‌بندی اخیر، دکتر وفا رحیمی موقر و دکتر محمدعلی صحرائیان از دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز برای اولین بار به جمع دانشمندان یک درصد برتر پُراستناد کشور پیوستند.

هریک از دانشگاه‌های علوم پزشکی تبریز و بقیه‌الله، 4 نفر، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 3 نفر، دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و شیراز، هرکدام 2 نفر و دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، ایران، مازندران، زنجان و اراک هر کدام 1 نفر در بین دانشمندان یک درصد پُراستناد علوم پزشکی کشور حضور دارند.

مبنای این رتبه‌‌بندی گردآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات یک درصد مقالات دارای بیشترین استنادات در پایگاه اطلاعاتی ISI Web of Sciences در فاصله ده ‌سال و دو ماه از اول ژانویه 2007 تا 28 فوریه 2017 بوده است و اطلاعات آن هر دوماه یکبار روزآمد می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا