استفاده از فناوری تشخیص چهره در خوابگاه دانشگاه پکن

به گزارش سیناپرس از ایسنا و به نقل از تلگراف، استفاده از فناوری تشخیص چهره در چین رواج پیدا کرده است و به منظور کاهش ارتکاب جرایم در مکان‌های مختلفی همچون دستگاه‌های خودپرداز، رستوران‌های زنجیره‌ای "کی.اف.سی" (KFC) و سرویس‌های بهداشتی عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در همین راستا یکی از برترین دانشگاه‌های چین برای عدم ورود افراد غیر مقیم به خوابگاه‌های دختران، از فناوری تشخیص چهره استفاده می‌کند.

اسکنرهای تشخیص چهره با توجه به نگرانی‌های امنیتی، ماه گذشته توسط "دانشگاه پکن" مورد استفاده قرار گرفتند که در صورت موفقیت‌آمیز بودن، در 9 خوابگاه دخترانه دیگر نیز استفاده خواهد شد.

جالب است بدانید که از این فناوری در دانشگاه‌ها برای تشخیص تقلب در امتحانات و تشخیص چهره دانشجویان در حالت خستگی هنگام سخنرانی و تدریس اساتید نیز استفاده می‌شود.

دانشجویان دختر "دانشگاه پکن" ماه گذشته عکس‌های خود را برای ثبت در دستگاه اسکنر در اختیار دانشگاه قرار دادند و اکنون هنگام ورود به خوابگاه باید در مقابل اسکنر قرار بگیرند و اسمشان را بگویند تا چهره‌شان اسکن و شناسایی شود.

اگر دستگاه دانشجو را شناسایی کند می‌گوید: "به خانه خوش آمدید." و در باز می‌شود و هنگامی که دانشجویان از ساختمان خارج می‌شوند می‌گوید: "خوش باش"!

این دستگاه حتی در صورت تغییر مدل مو و یا آرایش صورت باز هم قادر به شناسایی چهره خواهد بود، چراکه عکس‌های اولیه از هر فرد از زوایای مختلف گرفته شده است.

در صورتی که دانشجو طی 24 ساعت به خوابگاه مراجعه نکند این دستگاه به مسئولان دانشگاه اطلاع می‌دهد.

"دانشگاه پکن" می‌گوید: این دستگاه‌ها امور دانشجویان را برای ورود و خروج تسهیل کرده است و در مواردی که کارت شناسایی‌شان را فراموش می‌کنند دیگر با مشکل مواجه نمی‌شوند.

این فناوری در کاهش نیروی کار اضافی و افزایش امنیت تاثیر به سزایی داشته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا