مصرف ویتامین D در دوران بارداری

به گزارش سیناپرس به نقل از  ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، محققان کالج کینگ لندن می گویند اکثر موارد ابتلا به آسم در اوان دوران کودکی تشخیص داده می شود که نشان می دهد منشاء ابتلا به این بیماری از دوران جنینی است.
تمامی مطالعاتی که تا این تاریخ ارتباط میان مصرف ویتامین D و ایمنی را در نوزاد بررسی کرده اند، تجربی بوده اند.
اکنون محققان کالج کینگ لندن می گویند که برای اولین بار نشان داده اند افزایش مصرف این ویتامین در دوره بارداری مادر می تواند واکنش ایمنی را در نوزاد تغییر دهد و به پیشگیری از ابتلای کودک به آسم کمک کند، هر چند لازم است مطالعات بیشتری درباره تاثیر دراز مدت آن بر ایمنی نوزاد انجام شود. 
محققان در این مطالعه تاثیر مصرف روزانه یک مکمل حاوی 4 هزار و 400 IU ویتامین D3 را در سه ماهه دوم و سوم بارداری بر سیستم ایمنی نوزادان بررسی و آن را با میزان توصیه شده مصرف روزانه 400IU ویتامین D3 مقایسه کردند.
51 نفر از زنان مورد مطالعه در هفته های 10 تا 18 بارداری قرار داشتند و دوزهای بالا یا پایین مکمل های ویتامین D مصرف کردند.
محققان خون بند ناف را برای آزمایش واکنش سیستم ایمنی نوزاد انالیز کردند.این مطالعه که در نشریه Allergy and Clinical Immunology منتشر شد، نشان داد که نمونه های خون نوزادان مادرانی که دوز بالاتر ویتامین D3 مصرف کرده بودند، سیستم های ایمنی تقویت شده ای داشتند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا