هیرکان پارک ملی گلستان زنده است

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان، مجتبی حسینی اظهار داشت: مدتی است در فضای مجازی شابعاتی مبنی بر مرگ پلنگ رها شده ذر پارک ملی گلستان مطرح می شود در حالی که هیرکان ماده پلنگی که در 2 شهریور 95 درپارک ملی گلستان رها شد، زنده است.

وی افزود: ردیاب و فرستنده به گونه ای طراحی شده که به محض تلف شدن حیوان سیگنالی تحت عنوان سیگنال مرگ ارسال می کند که تاکنون چنین پیامی از ردیاب نصب شده بر گردن هیرکان دریافت نشده است.

معاون حفاظت محیط زیست گلستان با سپاس از علاقمندان به محیط زیست به خاطر نگرانی در این حوزه ،گفت: با وجود اینکه پس از رهاسازی هیرکان برخی معتقد بودند که این حیوان در محیط طبیعی 48 ساعت بیشتر دوام نخواهد آورد، اما زندگی این ماده پلنگ همچنان ادامه دارد.

هیرکان از جمله توله پلنگ هایی است که حدود سه سال قبل تحویل اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان شدند و بعدها نام شان در شناسنامه 'ورکان و هیرکان' ثبت شد.

پلنگ ماده به دلیل مهارت بیشتر در شکار و آمادگی برای زندگی مستقل ابتدا در زیستگاه رهاسازی شد و توسط گردن بند ردیابی که به گردنش متصل است، پایش می شود.

حسینی همچنین اضافه کرد: با داده هایی که ردیاب تاکنون برای ما ارسال کرده است و با توجه به آغاز فصل زایش حیات وحش در حال جمع بندی و تصمیم گیری برای رهاسازی 'ورکان' پلنگ نر هستیم که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

پارک ملی گلستان در شرق استان گلستان واقع است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا